Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland - 1938
nyn:
--- Citaat van: Vriend op 16 april 2011, 14:49:00 ---De Vlieland aan de steiger op het gelijknamige eiland. Aan de houten steiger en de uiterlijke kenmerken van het schip, maak ik op dat de opname van ergens halverwege de jaren 50 van de vorige eeuw is. De foto is een uitgave van Hommema Vlieland.
--- Einde van citaat ---
Leuk! Ik herken mijn vader op het achterdek!
Vriend:
Inderdaad leuk Nyn, ik hoopte al dat iemand de man op het achterdek zou herkennen.
Onderstaande foto van de kleine Vlieland is ook een uitgave van Hommema, en waarschijnlijk eerder genomen. Ik vermoed tweede helft jaren 40 of begin jaren 50 van de vorige eeuw.
Bob Heikoop:
Goedenavond,
Voer gisteren langs de Borneokade in Amsterdam, maar de Vlieland lag niet meer op haar vertrouwde stekje. Weet iemand waar de Vlieland op dit moment is? Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Bob Heikoop
Vriend:
Hoi Bob, welkom op het forum! Vanaf 3 augustus ligt de Vlieland bij de Oranjewerf in Noord. Waarom het schip daar ligt weet ik niet, wellicht heeft het te maken met de nieuwe motor die vorig jaar geplaatst is.
Jan van de Witte:
Ze is afgelopen week gespot op de werf.
Kijk maar even hier http://scheepvaartnieuws.punt.nl/index.php?r=1&id=554563&tbl_archief=0#554563
Groetjes Jan
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie