Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Vlieland - 1938

<< < (4/49) > >>

PiebeJanMan:
ligt het schip nog steeds aan de borneokade???

Tjep:
Vanaf zaterdag 1 juli is hij naar de werf. Ik heb even gevraagt wat de plannen zijn en kreeg het volgende mailtje van de eigenaar :

Beste Meneer Feenstra,

We gaan nu het onderwaterschip doen en daarna hopelijk de 
machinekamer uitbouwen, en dan hopelijk ooit een nieuwe motor er in 
om de boot varend te krijgen... Veel te doen dus nog, we varen 
zaterdagochtend naar de werf, heel spannend weer! We zullen 
binnenkort de website weer updaten dan!

Groeten,

Parel en Rene

Jan Leenstra:
Hij vertrekt morgenochtend om 10.oo uur naar de scheepswerf in Zaandam.  Ik vaar mee en zal foto's maken van de trip en het schip zelf.

Jan Leenstra:
Het ms Vlieland is zaterdag 1 juli 2006 middels 2 sleepboten naar de werf gesleept in Zaandam. Van deze trip heb ik foto's gemaakt. Zoals bekend doet de Vlieland tegenwoordig dienst als woonboot in Amsterdam. Dit is echter niet de enige funcie die het schip heeft. Wekelijks kan men er genieten van een diner en regelmatig wordt het schip gebruikt voor theatershows. Ook bevindt zich in het schip een oefenruimte die door menig artiest wordt gebruikt. De eigenaar heeft goede en mooie plannen om het schip weer vaarbaar te maken. Hier kom ik op een later tijdstip wel een keer op terug. Deze week zal ik ook foto's maken als het schip daadwerkelijk in het dok ligt.

Humtidumty:
Ook dit blijft een mooi schip uit de Doeksen-stal.

Voor zover de foto's tonen is er echter nog een heel grote uitdaging voordat ze er weer netjes uit ziet.

Gaat men de Vlieland weer helemaal in oude glorie terugbrengen? Dat zou wel mooi zijn dat dan de 3 door Doeksen gebouwde schepen na zoveel jaren weer gezamelijk kunnen varen. (Voor overstap Vlieland 105 jaar b.v.)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie