Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Stortemelk II

<< < (10/24) > >>

Bob Koetsier:
Volgens Wim, in het bericht op de eerste pagina van dit topic, dat ie net al noemde (en wat ik hieronder even geciteerd heb), is het een ansicht uit midden jaren 50.

--- Citaat van: Wim Vink op 11 januari 2006, 22:03:32 ---Een ansichtkaart van midden jaren 50. De firma Boon rijdt nog met VW-busje het vervoer op Vlieland.

--- Einde van citaat ---

Vriend:
Had het inmiddels gezien, ze hebben inderdaad een deel van de ansicht uitvergroot. Mooie ansicht trouwens, waarmee ook de periode bevestigd is.

Wim Vink:
Het 6x9 zwart/wit negatief van mijn avatar heb ik vandaag opnieuw ingescand.
Daarna alle krasjes ed. weggepoetst.
Bijgaand het resultaat; de foto is van juli 1963. Als 12-jarige jongen fotografeerde ik met een boxje, dat ik van mijn moeder had overgenomen.
Kwaliteit lens was veredeld vensterglas, maar in die dagen was ik er wijs mee. Oefening baart kunst, zullen we maar zeggen.

De Stortemelk verlaat de haven van WTs als veerboot naar Vlieland v.v.

Foto: © Wim Vink

Vriend:
Als 12-jarige jongen had je toen waarschijnlijk niet gedacht dat het plaatje dat je schoot zo'n historische waarde zou krijgen. Voor een boxje met veredeld vensterglas is het een mooie plaat geworden. Daarnaast hoort zo'n oude foto ook niet zo ragscherp te zijn. Complimenten voor de compositie, horizon keurig recht en het schip mooi in het midden inclusief de masten, je had het toen al goed onder de knie  :)

Waar is trouwens de naam van het schip gebleven? Die zie ik namelijk niet op de voorsteven staan.

Wim Vink:

--- Citaat van: Vriend op 27 december 2009, 22:00:35 ---Als 12-jarige jongen had je toen waarschijnlijk niet gedacht dat het plaatje dat je schoot zo'n historische waarde zou krijgen. Voor een boxje met veredeld vensterglas is het een mooie plaat geworden. Daarnaast hoort zo'n oude foto ook niet zo ragscherp te zijn. Complimenten voor de compositie, horizon keurig recht en het schip mooi in het midden inclusief de masten, je had het toen al goed onder de knie  :)

Waar is trouwens de naam van het schip gebleven? Die zie ik namelijk niet op de voorsteven staan.

--- Einde van citaat ---

Dank voor de complimenten, Jeroen.
De naam stond dat jaar niet op de steven van het schip.
Hartelijke groeten vanaf het eiland Ts.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie