Schepen van Doeksen > Doeksen slepers
Stortemelk II
Vriend:
De Stortemelk II van achteren gezien op de Oranjewerf in 1974. Je kunt mooi de schroef en de constructie van de roeren zien. Wat opvalt is formaat van de schroef. Heeft het forse formaat te maken met met de langzaam lopende Werkspoor?
willem boot:
Schitterend!
Vriend:
Dit plaatje uit de VVV-gids Vlieland 2006 was me nog niet eerder opgevallen. Gelukkig heb ik inmiddels een soort zintuig ontwikkeld voor Doeksen schepen. De Stortemelk II met daarachter de Vlieland - 1938. De foto moet ergens in de jaren 60 gemaakt zijn op Vlieland. Ik kan alleen niet goed zien of de romp hier nog lichtgrijs is. Op de voorgrond zie je een VW spijlenbusje van de VEBO (Vlielands Eigen Bus Onderneming).
HansG:
Dit is geheel nieuw voor mij. Heeft de Stortemelk II op de Vlielanddienst gevaren?
willem boot:
--- Citaat van: HansG op 4 december 2009, 19:32:44 ---Dit is geheel nieuw voor mij. Heeft de Stortemelk II op de Vlielanddienst gevaren?
--- Einde van citaat ---
Was voor de oorlog zelfs expliciet als Vlielandtender voor de reedienst omgebouwd. Zie SSS, staat het in. Heeft, vooral in de winter na de oorlog, frequent op de interinsulaire dienst TS-VLL gevaren.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie