Schepen van Doeksen > Doeksen slepers
Stortemelk II
Wim Vink:
--- Citaat van: Humtidumty op 21 mei 2007, 20:55:59 ---En is de cappaciteit in de loop der jaren gelijk gebleven of is ze bijgesteld vanwege nieuwe regels?
--- Einde van citaat ---
Regelgeving is in de jaren dat de Stortemelk in de pass.dienst voer, nooit leiddraad geweest. Bij Doeksen gold: VOL=VOL.
Heden ten dage is dat heel anders. Nu kunnen we blijkbaar niet meer goed nadenken en moet voor alles een regeltje zijn.
Niet dat ik het verleden terug wens. Dat was ook niet ideaal, maar thans slaat de balans naar de andere kant door, alles in het kader van de veiligheid.
De waarheid zal, zoals dikwijls, wel ergens in het midden liggen.
Wim Vink:
Ha, die Ben,
Heb je nog meer van zulke mooie plaatjes?
Wim
ben:
Is het niet een stukje nostalgia? Genomen met mijn eerste fototoestel, toen ik een jaar of 15 was. Reken maar uit hoe oud die foto's zijn. Op zoek naar iets anders vond ik op zolder een plakboek met voorop de tekst Foto's I. en daar zitten nog hele mooie in ;).
De kwaliteit is redelijk, ergens moeten de negatieven van het boxje nog zijn, maar waar.
Wim Vink:
In juli 1963 voer de Stortemelk in de eilandendienst Terschelling-Vlieland v.v.
(de Vlieland werd in die tijd ingezet o.a. als vrachtschip.)
Foto: © Wim Vink
Jan Leenstra:
Zonde dat deze sleper is gezonken! Het is volgens mij nog steeds het schip met de meeste geschiedenis en ook de meeste veranderingen.
Ik heb er heel veel foto's van en hoop dat ik deze nog eens op chronologische volgorde kan krijgen.........
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie