Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Modellen van Doeksen-schepen

<< < (5/20) > >>

natureboy:
Misschien toch niet zo gek gedacht, Jeroen, ik heb hier een luchtfoto van het schip waar wel degelijk passagiers op het achterste deel van het brugdek staan. Zal ik een dezer dagen inscannen. In ieder geval alle waardering voor het maken van de foto's van het model.

Pieter

natureboy:
@ Jeroen, ik heb dus de (ooit veel te duur gekochte) foto ingescand en op het brugdek van de Noord Nederland staat inderdaad een flinke groep passagiers, zo te zien aan de drukte is deze foto van KLM aerocarto gemaakt in de zomer en wel in die van 1970. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op het brugdek ben toegelaten en ik heb toch de nodige reizen op dit schip gemaakt, maar het gebeurde dus wel. Op de foto's van het model ontdek ik op de machinekameropbouw voor de schoorsteen één lamp voor de dekverlichting, dat waren op het echte schip twee.

Pieter

Vriend:
Goed gezien van die lamp die ontbreekt, aan weerskanten hing er inderdaad één, ook bij de TESO. Ik ben in het bezit van het boek 'Een Eeuw Eigen' dat in 2007 is uitgegeven ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van de TESO. Bij de TESO zag je trouwens geen mensen op het brugdek, behalve op de foto waarop De Dageraad voor het eerst de haven van Oudeschild binnenloopt. Logisch dat bij een dergelijke gelegenheid er wel mensen waren toegestaan op het brugdek. Bij TESO was er geen hekje bovenaan de trap naar het brugdek, bij Doeksen later wel. Ik zal onder het topic Noord-Nederland (ex De Dageraad) een foto plaatsen waarop dat hekje te zien is.

Vriend:
Kijk eens wat een schattig modelletje ik vandaag aan boord van de Holland tegenkwam. Helaas is het arme ding wel een beetje gehavend.

willem boot:

--- Citaat van: Vriend op 10 april 2010, 23:01:24 ---Kijk eens wat een schattig modelletje ik vandaag aan boord van de Holland tegenkwam. Helaas is het arme ding wel een beetje gehavend.


--- Einde van citaat ---

Dat is het resin bouwdoosje dat ze een aantal jaren terug hebben uitgebracht. Ik moet hem nog steeds aanpakken.......

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie