Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Zusterschepen en aanverwanten

<< < (11/16) > >>

PiebeJanMan:
De Helgoland komt weer terug als reserveboot voor Borkum, de dienst Wilhelmshaven-Helgoland wordt in 2015 niet meer verzorgd.
De nieuwbouw voor Helgoland drukt dus niet een van de andere schepen op deze route. De Atlantis, Helgoland-schip wat dan overblijft, blijft vooreerst als reserve voor Helgoland bij Cassen Eils.

Wat er dan met de huidige reserve van AG Ems, de Groningerland, gaat gebeuren is nog niet duidelijk.

Als het treft straks dus heel veel oude WDR-scheepjes in de verkoop ;)

Bron: Inselfaehren.

nagier:
Hier een oude filmpje over terschelling, Over een jongen die weg liep op het eiland.
Ook beelden van Schellingland en de Noord Nederland en een onbekende veerboot.
hier het filmpje veel kijk plezier

Evert Jan:
Op www.schiffe-emden.de staan o.a. foto's van de Westfalen (vh Helgoland, Westfalen is de oorspronkelijke naam) verder ook van de Ostfriesland, deze heeft een 3e schoorsteen/mast midden achterop na de ombouw naar LNG, weet iemand hier meer over, ik vind het niet mooi...

PiebeJanMan:
Heeft te maken met de regelgeving voor lng. Afblazen in geval van nood moet op 10m afstand.

Wouter B:

--- Citaat van: PiebeJanMan op  6 maart 2016, 22:09:30 ---Heeft te maken met de regelgeving voor lng. Afblazen in geval van nood moet op 10m afstand.

--- Einde van citaat ---
Ik me afvragen wie ingenieur Afblazen nu zou kunnen zijn, uiteindelijk viel het kwartje. Zo is het met de juiste interpunctie iets duidelijker:

"Heeft te maken met de regelgeving voor het afblazen van LNG in geval van nood, dat moet op 10 m afstand."

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie