Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Zusterschepen en aanverwanten

<< < (3/16) > >>

Vriend:

--- Citaat van: PiebeJanMan op  6 oktober 2009, 11:09:42 ---
Bedankt voor dit geweldig mooie filmpje. Toch jammer dat het vaargebied naar Terschelling behoorlijk beschut is tegenwoordig :(

--- Einde van citaat ---

Breng ik dit onderwerp weer on topic  ;) Wil je een ruig zeetje dan moet je richting Vlieland, het laatste stukje kan ook zeer vermakelijk zijn. Wat ik opmerkelijk vind is dat het MS Helgoland het 'rolluik' voor het autodek heeft. Doeksen heeft bij de Oost-Vlieland/Baldur en de Vlieland/Serengeti deze vervangen door deuren speciaal voor de ruigere Vlielanddienst. De Helgoland krijgt het regelmatig flink voor de kiezen zoals ook in het filmpje te zien is. Blijkbaar geeft het rolluik voor het autodek geen problemen. Dat autodek zal trouwens niet erg vol staan ;D

HansG:
Dit lijken me zusterschepen van de Tiger.
https://www.flickr.com/search/?text=trimaran%20fbm

valkenier:
Heel goed mogelijk:
citaatje
Directeur Melles vertelt enthousiast over de nieuwe aanwinst. ?De Supercat is van het type Tricat 50 een kwalitatief hoogwaardig schip, indertijd ontworpen door de Engelse werf FBM. Van dit type zijn er 17 gebouwd in diverse configuraties en bij verschillende werven."

Vriend:
Leuk dat je zusterschepen van de Tiger gevonden hebt Hans. We denken meestal aan AG Ems bij de term zusterschepen. Ik vind het schip op de bovenste twee foto's er beter uitzien dan Doeksens Tiger. Een donkere romp vind ik mooier staan bij een schip maar dat is mijn persoonlijke smaak. Die onderste hebben ze alleen flink toegetakeld.

HansG:
Tsja, wat is mooi? Over smaak valt niet te twisten.
Ook ik vind een donkere romp mooier, maar bij het schip op de bovenste 2 foto's vind ik juist het rood bij de punten van de rompen lelijk.

Zo lelijk vind ik de Tiger eigenlijk nog niet.

--- Citaat van: valkenier op 10 november 2009, 21:28:28 ---Heel goed mogelijk:
citaatje
Directeur Melles vertelt enthousiast over de nieuwe aanwinst. ?De Supercat is van het type Tricat 50 een kwalitatief hoogwaardig schip, indertijd ontworpen door de Engelse werf FBM. Van dit type zijn er 17 gebouwd in diverse configuraties en bij verschillende werven.

--- Einde van citaat ---

Dit stukje had ik ook gevonden, was op zoek naar meerdere schepen, want nu hebben we er pas 3 van de 17.....

groet, Hans.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie