Schepen van Doeksen > Actueel
Vervallen en extra afvaarten
arthur:
Door de opgestuwde ijsschotsen op ons Wad is en blijft de dienstregeling aangepast. Er is tot en met vrijdag (morgen) de 17e: GEEN sneldienst.
Voor de "langzame boten" gelden morgen de 17e de volgende tijden:
TERSCHELLING - Harlingen VV
Terschelling -Harlingen 07.00 u
Harlingen-Terschelling 09.45 u
Terschelling-Harlingen 12.30 u
Harlingen Terschelling 17.00 u!!!!
VLIELAND - Harlingen VV
Vlieland - Harlingen 07.00 u
Harlingen - Vlieland 09.00 u
Vlieland - Harlingen 11.45 u
Harlingen - Vlieland 17.00 u!!!
Morgen beslist de rederij over het wel of niet laten varen van de sneldienst. Mocht dit niet lukken, dan wordt deze vervangen door een derde reis van ms Vlieland EN ms Friesland. Omdat er minder ijs op zee wordt verwacht, zullen de veerdiensten op BEIDE eilanden vanaf vrijdag de 24e weer volgens de "gewone" dienstregeling varen gaan.
Wim Vink:
Bericht vandaag op NOS teletekst:
I.v.m. reparatiewerkzaamheden aan de MS Tiger die langer duren dan gepland, worden de afvaarten van de sneldienst overgenomen door de MS Koegelwieck.
De extra afvaart op vrijdag 21 december om 11.45 uur Harlingen-Terschelling komt dan te vervallen.
Edit: via de webcams zie ik de Tiger inmiddels (zaterdagmiddag 22/12) weer in dienst.
Wim Vink:
Voor de gehele dag 21 januari 2013 is de sneldienst wegens ijsgang uit de vaart, zo meldt de website van Rederij Doeksen.
Dezelfde website meldt eveneens dat ter compensatie zowel naar Vlieland als Terschelling een extra avondvaart met de "langzame" boot wordt gemaakt.
Details: zie de website of NOS-teletekst 723.
Marten-Jan van Zanden:
Op basis van de weersverwachting is de sneldienst t/m Zondag 27 Januari uit de vaart.
(bron: aangepaste mededeling op website Doeksen)
Wim Vink:
M.i.v. vrijdag 25 januari 2013 wordt de veerdienst van zowel Vlieland en Terschelling aangepast tot 2 vaarten per dag met afwijkende tijden, zoveel mogelijk bij daglicht.
Dit i.v.m. de ijsgang; veel boeien zijn op drift geraakt en daardoor "zicht varen" noodzakelijk.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie