Schepen van Doeksen > Actueel
Vervallen en extra afvaarten
Wim Vink:
--- Citaat van: Jelle Krijthe op 31 juli 2015, 21:36:14 ---Helaas Wim! Helaas was ik op dat moment niet thuis en kon dus niet naar de webcam kijken. Hopelijk heeft iemand leuke plaatjes!
--- Einde van citaat ---
Ons forumlid Jan Haringa maakte vanavond, 1-8-2015, deze foto van de NN bij de binnenkomst op Terschelling.
foto: Jan Haringa
arthur:
Hoeveel auto's zou de Midsland vrijdagavond en zaterdagavond mee hebben genomen?
Hoeveel auto's heeft de Noord Nederland vrijdagavond en zaterdagavond meegenomen?
Ongetwijfeld is er op de Noord Nederland (iets) minder plaats als op de Midsland wat betreft personenauto's met of zonder sleurhutten; heeft de Friesland dat "overtal-auto's" allemaal mee kunnen nemen om 20.00 uur?
Zo nee, wat zou er dan aan de achterblijvers zijn toegezegd? Het viel mij namelijk op dat er vrijdagavond nog meer als 15 auto's op het opstellingsterrein stonden...
Evert Jan:
--- Citaat van: Wim Vink op 1 augustus 2015, 18:07:59 ---
--- Citaat van: Evert Jan op 1 augustus 2015, 10:46:32 ---Jammer dat de Spathoek in Lauwersoog ligt ipv Harlingen...
--- Einde van citaat ---
Volgens Melles op Omrop Fryslan zou het 3 weken duren om de Spathoek vaarklaar te krijgen ivm verwijderde onderdelen en verlopen certificaten.
En als dat schip direct inzetbaar geweest zou zijn, zou het net zo snel (lees: langzaam) zijn als de Midsland op halve kracht.
Kortom: Spathoek lijkt een oplossing, maar is het niet.
--- Einde van citaat ---
Ik vermoedde al zoiets, toch jammer...
Ben benieuwd of het schip op korte termijn verkocht kan worden, echt geschikt voor iets anders dan langzame overtochten lijkt ze me niet.
Skylge:
Qua snelheid heb je natuurlijk gelijk, maar wat het autodek betreft lijkt mij de Spathoek iets ruimer bemeten dan de Noord Nederland.
Wim Vink:
Website Doeksen meldt op zondagmiddag 2-8-2015:
Update 2 augustus 13:20:
De motorstoring van het ms Midsland is opgelost.
Er kan weer met beide motoren gevaren worden, we zullen ons best doen om de opgelopen vertraging in te halen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie