Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Tiger
iemke:
Ik ben best tevreden met de naam TIGER. ("Tieger" wat mij betreft)
Beter dan Najade of Stuifdijk. Stortemelk leeft niet als naam voor een snelle boot.
Alle associaties met de bunker vind ik stemming makerij. Wat verwacht men dan van Doeksen? Afstand nemen van alles wat met Duitsland te maken heeft? We leven in 2008. ;)
Een betere deal wat betreft de aanschaf van dit schip had niet gekund. Nieuwbouw was ook mooi geweest maar dat zou bijna onbetaalbaar geweest zijn met een levertijd in 2009. Deze romp is mooi afgewerkt, mooie ronde vormen. Hydrodynamisch had misschien het ontwerp van het onderwaterschip wat beter gekund, maar deze langere waterlijn zal een stuk comfortabeler zijn vergeleken met de Koegelwieck.
Daarmee zal men waarschijnlijk het schip minder snel uit de vaart halen bij slecht weer. Dat maakt de Koegelwieck niet een slechter schip. Deze is alleen korter en daarmee gevoeliger voor zeegang waardoor men sneller ziek wordt. Dus vind ik het jammer dat het schip de schuld krijgt als men besluit deze het uit de vaart te halen. Men haalt het schip in eerste plaats uit de vaart vanwege de comfort van de passagiers en bemanning niet om het schip zelf. Vroeger kon en mocht men veel meer, vooral met de Koegelwieck I. Daarmee heb ik reizen meegemaakt in het Schuitengat... ;D :o :D
Jelle Krijthe:
Zijn er trouwens al foto`s van de aanleg inrichtingen op de beide eilanden en in Harlingen? In ieder geval dat die in aanbouw zijn?
PiebeJanMan:
Op vlieland zal ze op de plaats aanmeren waar nu ook de koegelwieck aanmeert, op Terschelling zijn ze misschien net bezig, maar zoals in de media viel te lezen is het in ider geval niet op tijd klaar. In Harlingen zie ik ook nog steeds geen vorderingen, dus foto's ervan zul je niet kunnen maken....
Jan Leenstra:
Ik heb op de homepage van de Doeksen site ook wat foto's geplaatst. |k moest het even snel doen en niet alles is dus al oke.
Ik heb alles in 4 delen gesplitst: vertrek Cebu, aankomst Nederland, verbouwing (hier krijg ik t.z.t. nog meer foto's van!) en het feest van vandaag.
www.schepenvandoeksen.nl en dan aan de linkerzijde! Mochten anderen ook hun foto's willen plaatsen mail ze dan even dan zet ik ze er morgen bij.
Marten-Jan van Zanden:
Hier het onderwerp bij Omrop Fryslan.
Bijna aan het eind van het filmpje komt er een zeer bekend persoon in beeld.
Wie??????
Bob, Redmer en Jan Leenstra zijn uitgesloten van deelname.
http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx?t=vn&fn=HJ28CH03.wmv
En daarmee bedoel ik niet Kapitein Jacob v/d Pol
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie