Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Tiger
Dirk:
Het lijkt erop dat ze een beetje af hebben gekeken van de Gephotoshopte foto van PiebeJanMan. ;D Met dat Logo van de Zeehond.
Bewerking: PiebeJanMan
iemke:
Ze ligt weer buiten, op d'r inmiddels vertrouwde plekje.
Let even op de naam en de snelle zeehond op de zijkant!!!!
(gewijzigd)
Ik zie dat ze de naam hebben afgeplakt. Alleen de zeehond staat er wel. In dat geval wil ik voorlopig niet het feestje van Doeksen verknallen. ;D
Hoeveel bieden jullie voor de foto?? 8)
Germen:
Aanleginrichting nog niet helemaal klaar
13-03-2008
TERSCHELLING - De aanleginrichtingen op Terschelling zijn op 18 april nog niet klaar voor de nieuwe snelboot van Rederij Doeksen. Voor het schip, dat vanaf 18 april in de dienstregeling zal worden ingezet, moeten een speciaal op maat gemaakt ponton worden geplaatst en zoals het er nu naar uitziet, zal dit op 18 april a.s. nog niet klaar zijn.
borie:
Overigens werd bij de oude Tiger, deze naam uitgespraken als " Tiegger" En ik vind het wel weer eens wat anders zo'n naam. Goede keus dus.
natureboy:
Ik zou deze discussie een beetje willen nuanceren, zeker, de Terschellingers zullen bij de naam Tiger (uitgesproken als tieger) een voorstelling hebben (voormalige sleepboot en de tigerbunker) en ook mensen die zich in de geschiedenis van de rederij hebben verdiept, snappen wel wat deze naam in zich heeft, maar ik ben bang dat de gemiddelde badgast helemaal geen jota snapt met betrekkingtot de achtergrond van deze naam en het zal al gauw als Tiger (taiger) zijn eigen leven gaan leiden.
In deze context blijft er van de historische connectie weinig tot niets over, en zie ik deze naam als lichtelijk misplaatst in een vloot, die tot nu toe door naamgeving met het verleden verbonden was, en zonder verleden geen toekomst.
Pieter
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie