Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Tiger
PiebeJanMan:
www.rederij-doeksen.nl
Supercat in aantocht!
De Supercat van Rederij Doeksen arriveert als alles volgens planning verloopt op vrijdag 15 juni in Harlingen in de industriehaven.
Een aantal ondernemers krijgt er de mogelijkheid er het schip te bezichtigen met het oog op de geplande verbouwing. Daarmee zal zo spoedig mogelijk worden begonnen, zodat de snelboot gereed is om vanaf begin 2008 ms Koegelwieck te vervangen.
Momenteel is de LENA ook te zien op AIS, ze vaart in het Kanaal. De ETA (Estimated Time (of) Arrival, verwachte/geschatte aankomsttijd) is Vrijdag 15 juni 04:00
Dus mensen vroeg er af morgen ;)
Vliezier:
Voor een artikel in de Vliezier van morgen heb ik vanmiddag contact gehad met de Havendienst Harlingen en de Loodsbesteldienst. De Havendienst houdt een plekje vrij voor de Lena (scheepslengte 153 m.) De Loodsbesteldienst gaat er van uit dat de Lena morgen (15/6) om 06.00 uur bij de verkenner is. Gezien de positie kan het schip er eerder zijn. Waarschijnlijk willen ze met daglicht naar binnen.
De loodsbesteldienst kon nog niet zeggen gezien de weersverwachting of de Lena ook daadwerkelijk naar binnen gaat of op de rede blijft. Een mogelijkheid is dat de Supercat 2000 ergens voorbij de Richel gelost gaat worden en verder naar binnen gesleept wordt.
Vanaf de "Vlieland" zal morgenoschtend foto's gemaakt worden, die probeer ik nog in de Vliezier te krijgen.
Berend
Marten-Jan van Zanden:
Zie net dat de Lena ter hoogte van de zeeuwse kust vaart.
Live AIS from the North Sea
area choice: Port of Rotterdam Maasvlakte Europoort Botlek Eem-/Waalhaven worldwide areas
Northsea Vlissingen Westerschelde Zeebrugge Antwerp to my AIS site
Refresh in 74 sec.
Name: LENA
Callsign: V2FR
MMSI: 304080808
IMO: 9147693
Status: Underway
Dest: HARLINGEN
ETA: Jun15 04:00
Type: Cargo
Speed/Dir: 14,9 kts / 41
Size: 152m x 20m x 7,6m
Received: 2007-06-14 19:45:14UTC
PiebeJanMan:
de loodsboot is zojuist vertrokken naar zee, het zal waarschijnlijk niet lang meer duren, 1 a 2 uur nog denk ik.
marten:
Na het lange wachten op de zuiderpier hebben Bob en ik contact gezocht met de Brandaris. Deze zei dat de Lena niet naar Harlingen zou komen. Ze lossen de Supercat rond 13:00 uur, en zal ongeveer 15:00 uur Harlingen aandoen met behulp van de havenslepers.
Groeten,
Marten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie