Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Vaarroutes

<< < (13/16) > >>

Marten-Jan van Zanden:
Ga er maar vanuit dat als de echt oude route word hersteld, dit sneller is dan via de slenk. Voorheen werd er ook nog even verder noordwaarts gevaren omvan daaruit het schuitengat te bereiken. Reken maar dat de oude route sneller is.,

PiebeJanMan:
De driehoek via Schuitengat loopt toch dichter langs de kortste lijn dan de route via de Slenk. Zie afbeelding;
Als je de route uitzet in een kaart dan is de afstand van haven Terschelling naar hoek Vliesloot/West-Meep via het Schuitengat 5.6 mijl en via de Slenk 7.7 mijl.

Humtidumty:
En uiteraard is de winst bij een oversteek van Terschelling naar Vlieland of andersom nog veel groter en duidelijker.

Willem-Jan:
daarnaast verwacht ik dat de gemiddelde snelheid van de schepen via het schuitengat groter is als via de Slenk, zeker bij eb?
Of zie ik dat verkeerd?

valkenier:
Bij de huidige dieptes niet hoor. Er zal zeker gas terug genomen moeten worden in het schuitengat. Er moet nog flink gebaggerd worden om bij laagwater de  reguliere veerdienst te kunnen laten passeren. Maar het traject van de ondiepte is kort. Het belangrijkste voordeel zit hem echt in de kortere routes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie