Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Vaarroutes
Christian:
De SUPERKAT...
sprong in 14 minuten van Flylân naar Skylge door het Schuitengat!
[Bron bijlage: myshipttracking.com]
PiebeJanMan:
Gisteravond werd de 20:50 Koegelwieck vanaf Vlieland via Terschelling geleid i.v.m. problemen aan een van de motoren van de Tiger, die de afvaarten vanaf Terschelling in de avond niet uit kon voeren. Er waren circa 150 man blijven staan op Terschelling die door de Koegelwieck meegenomen moesten worden.
Om wat tijd te besparen ging de Koegelwieck door het Schuitengat, de vaartijd was ruim 20 minuten. Toevallig was ik aan boord;
valkenier:
Het Schuitengat is momenteel 2.70m bij NAP, en de geul is redelijk breed. Ben er recent nog 3x langsgevaren met eigen boot. Dat betekent dat het al aardig bevaarbaar is, zeker voor de snelboten. Ik zag de zondag na hemelvaart de Koegelwieck ook van Ts naar Vlie gaan via het Schuitengat. Dit zullen we wel vaker gaan zien. De Terschellinger Bank vaart er ook al geregeld langs. Het scheelt Doeksen een bak brandstof als dit weer de officiële route zou kunnen worden, maar daarvoor staat er bij laag water nog te weinig water.
PiebeJanMan:
De Tiger is zojuist ook door het Schuitengat gegaan van Terschelling naar Harlingen, zo te zien ook op gewone, hoge, snelheid.
En de Noord Nederland gaat er nu achteraan ook door het Schuitengat.
Evert Jan:
Het Schuitengat wordt steeds vaker gebruikt, afhankelijk van het tij e.d. gok ik want het is erg onregelmatig, vanmorgen ging de Noord-Nederland richting Terschelling er doorheen maar de tegemoetkomende Tiger richting Harlingen ging gewoon via de Slenk. Vreemd eigenlijk want ik meen dat de Tiger minder diep steekt dan de NN...?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie