Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Vaarroutes

<< < (7/16) > >>

Wouter B:
Is ie 'leeg' dan naar iemand weet? Van alle veerboten steekt de Terschellingerbank toch het diepst?

valkenier:
Er is al een tijdje weer een route over de bank van het Schuitengat naar de Vliestroom. Is ook betond met gele boeitjes. Spontaan ontstaan. Erg diep is het niet, maar met een kieljacht kan het ook prima. Meen iets van 1.80 bij NAP, afgelopen zomer. De huidige diepte weet ik niet.

Wouter B:
Hmm, als ik Wiki mag geloven steekt de 'Terschellingerbank' 4,50 m diep, gaat niet zo leuk worden met die Voight-Scneiders. Denk niet dat Lakeman dat in de waagschaal stelt.

Voorts is er niemand die met praktische bevestiging komt, dus die berichten van die volg-programma's zal wel een 'bugje' zijn.

PiebeJanMan:

--- Citaat van: Wouter B op  9 februari 2016, 18:51:51 ---Hmm, als ik Wiki mag geloven steekt de 'Terschellingerbank' 4,50 m diep, gaat niet zo leuk worden met die Voight-Scneiders. Denk niet dat Lakeman dat in de waagschaal stelt.

Voorts is er niemand die met praktische bevestiging komt, dus die berichten van die volg-programma's zal wel een 'bugje' zijn.

--- Einde van citaat ---

Ik heb de route ook gezien op Marinetraffic en dat zag er niet uit als een 'bugje'. Meerdere positiepunten door het Schuitengat en snelheid etc. klopte, dus ze zullen dar echt wel langs zijn gevaren. Het was bovendien opkomend tij, dus nog ruimte om weer los te komen.

Volgens een paar andere links steekt ze beladen 3 m.

http://www.marinetraffic.com/nl/ais/details/ships/shipid:244660/mmsi:244710180/imo:0/vessel:TERSCHELLINGER_BANK
http://www.faktaomfartyg.se/bremerhaven_1954.htm

Wim Vink:
De Brandaris meldde zojuist met hoogwater een diepte van 3.20 tot 3.50 meter in het Schuitengat.
Een duidelijke verdieping t.o.v. het recente verleden.
En de stormen lijken nog niet uitgeraasd.
Eens opletten of dit nog wat oplevert, dan wel positief ofwel negatief.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie