Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Schellingerland (slof)

<< < (12/27) > >>

HansG:

--- Citaat van: willem boot op 10 december 2009, 23:34:15 --- Ik heb nooit goed begrepen waarom de Rederij destijds de boot niet op koplading heeft omgebouwd, .....

--- Einde van citaat ---

Volgens mij heeft hij op een zeker moment wel een achterklep gekregen zodat er vanaf de achterkant geladen kon worden?
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik ooit gezien heb dat die gebruikt werd (maar dat zegt niets).

Wim Vink:
Ik ken alleen afbeeldingen van het schip met achterklep uit de Cypriotische tijd, maar niet uit zijn NL periode.

Edit: ik heb nog even gezocht op de harde schijf. Van ene Bert de Boer heb ik ooit een aantal foto's ontvangen uit de Cypr. tijd, waaronder ook deze met achterklep.

Humtidumty:
Opvallend is dat de boeg aan de binnenkant nog de Doeksenkleuren had.

willem boot:

--- Citaat van: HansG op 11 december 2009, 08:26:52 ---
--- Citaat van: willem boot op 10 december 2009, 23:34:15 --- Ik heb nooit goed begrepen waarom de Rederij destijds de boot niet op koplading heeft omgebouwd, .....

--- Einde van citaat ---

Volgens mij heeft hij op een zeker moment wel een achterklep gekregen zodat er vanaf de achterkant geladen kon worden?
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik ooit gezien heb dat die gebruikt werd (maar dat zegt niets).

--- Einde van citaat ---

Dat is er pas ingezet toen de boot naar Cyprus zou gaan, dus bij Welgelegen. Doeksen heeft dat nooit uitgevoerd. Voor vrachtwagens zou dat geen oplossing zijn geweest, op de kop had dat ecdhter wel gekund.

HansG:
Dan heb ik dat vast ergens eerder op hen foto gezien.

Ik zie trouwens foto's met een II achter de naam en foto's zonder. Is met het aanbouwen van de salon de II verdwenen?

gr. Hans.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie