Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Schellingerland (slof)

<< < (6/27) > >>

Wim Vink:
In 1981 werd de Slof verkocht en ging naar Cyprus. Eerst waren er werkzaamheden bij Welgelegen in Harlingen en daarna nog op de Oranjewerf in Amsterdam.
Op 20 mei 1981 werd er in Het IJ te Amsterdam proef gevaren (of het kompas bijgesteld). Daarna vertrok de tot GIRNE omgedoopte boot richting IJmuiden en voer langs mijn werk.

Dia: © Wim Vink

Humtidumty:
Ik kan het zosnel niet vinden, maar er is er vast wel een onder den fans die kan vertellen wat er uiteindelijk met dit schip is gebeurt.
Het was een speciale die slof, maar ze had wel een duidelijk eigen gezicht. Alleen niet zo snel geloof ik...

Wim Vink:

--- Citaat van: Humtidumty op 21 augustus 2008, 20:42:39 ---Ik kan het zosnel niet vinden, maar er is er vast wel een onder den fans die kan vertellen wat er uiteindelijk met dit schip is gebeurt.
Het was een speciale die slof, maar ze had wel een duidelijk eigen gezicht. Alleen niet zo snel geloof ik...

--- Einde van citaat ---

Op de hoofdsite staan genoeg foto's van het schip in Cyprotische dienst.
Schip is uiteindelijk in Marseille gesloopt.
Zie ook SSS, blz 321.

Back on topic

Jan Leenstra:
Er zouden foto's in omloop zijn van de sloop in Marseille. Ik zal trachten deze te achterhalen.

Humtidumty:
Opvallend brede trappen aan beide kanten voor een schip wat voornamelijk voor transport van rollend materiaal bedoeld was.
Hoeveel mensen gingen er normaliter mee eigenlijk?
Ik kan me dit schip alleen heugen met grote ladingen auto's en vrachtwagens, dus het aantal passagiers zal alleen de gezinnen bij die auto's en chauffeurs zijn geweest lijkt me.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie