Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Diverse vragen, opmerkingen en dingen over Doeksen
marten:
Richard (Humtidumty) vroeg:
--- Citaat ---Marten,
Voor de scheepsanalfabeet (ik dus): Wat wordt bedoeld met scheepslast? en wat is daar evt. anders aan dan "normaal" vervoer?
--- Einde van citaat ---
Hoi Richard,
Naar mijn weten wordt met scheepslast gewoon de lading die het schip aan boord heeft bedoeld. Een deklast is dat de lading op het dek staat gesjord. Voorbeelden hiervan zijn hoe de Noord-Nederland en Najade hierheen zijn verscheept.
Groeten,
Marten.
Mark:
--- Citaat van: Bob Koetsier op 4 mei 2007, 13:54:23 ---Ik vraag mij altijd af wat er nou in die "stuurhut" boven op de terminal in Harlingen zit.
Is dat een kantoor (bijvoorbeeld van de heer Melles) of is het iets heel anders?
--- Einde van citaat ---
Bob, in die stuurhut had ik vorig jaar een sollicitatiegesprek voor een afstudeerstage. Destijds was het in gebruik als vergaderruimte, opslagruimte en rookhok. Het uitzicht is er overigens perfect!
twintimer112:
Vragen kan altijd is me geleerd, dus bij deze
Waarom heeft de Supercat en Hunter van die imo nummers?
Wie o wie heeft t antwoord?
IALA:
Omdat zeevarende schepen altijd hun imo nummer zichtbaar moeten hebben, De overige schepen van Doeksen zijn wel zeewaardige schepen maar staan geregistreerd als binnenvaart omdat de waddenzee bpr (binnenvaart politie reglement) gebied is
twintimer112:
superthnx Jeroen, duidelijk genoeg zo
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie