Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Diverse vragen, opmerkingen en dingen over Doeksen
jelle:
Dat is ook een optie ja..
Of de Midsland gaat de Friesland inhalen
Jelle Krijthe:
Hmm.. vind het allemaal maar vaag.. Kunnen ze niet in Harlingen gebruik maken van de 2 aanleg stijgers, en dan de Midsland op de plek van de Vlieland en de Friesland op zn eigen stekkie, en dat de 2 afvaart tijden omgewisseld worden? Dus dei Midsland die van 19.50? En dat de Friesland gewoon 10 minuten later gaat?
jelle:
De Midsland vertrekt pas om 18uur vanaf Terschelling, dus dat wordt dan allemaal wel erg krap. Ze hadden de oude dienstregeling weer moeten doen, dat de Midsland weer als voorboot gaat en 's nachts in Harlingen blijft liggen.
PiebeJanMan:
Ik vond een tijdje terug een aantal foto's van doeksen-schepen in het Fries-Fotoarchief. Nou vind ik de 1e foto wat raar, want daar ligt de Midsland (volgens mij, aan de rolluiken en de lengte te zien) aan de steiger. Nou vraag ik me af, werd (of wordt zelfs) dit vaker gedaan, zo ja in welke gevallen?. Of was dit in de tijd dat de Midsland net aangekocht was en de Schellingerland nog als tweede schip voer? (maar er zal wel nooit zo'n 'overgangsperiode zijn geweest?)
fe47456f21df41433b01f38817afa797_fb5.jpg
Hier de Koegelwieck in een van de oude dokken bij de werf, dit lijkt mij in de tijd te zijn dat de faciliteiten werden aangelegd zodat de schepen daadwerkelijk op de wal kwamen te liggen (met scheepslift, staat op voorgrond):
a6e7e6ad303432f8a1cdf5ed4ff5d134_fb5.jpg
En nog de Vlieland (1938) bij de oude werf (Welgelegen) van Harlingen.
af4384512ef10e70343467a4f2b9fe89_fb5.jpg
The Lighthouse:
De 'MIDSLAND' lag aan de steigers, waar vroeger de de slepers van Doeksen lagen, i.v.m. baggeren van de haven. Want als ik zo naar de haven kijk, dan is ie in de staat waar ie nu ook in is. De 'SCHELLINGERLAND' voer toen al niet meer op Terschelling. Ze voer toen al als
'OOST-VLIELAND' op Vlieland.
Maar misschien dat Natureboy hier een beter antwoord op heeft. Want ik kan het fout hebben.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie