Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Diverse vragen, opmerkingen en dingen over Doeksen
nagier:
Ik heb een vraag ik heb in 1999 de veerboot van Vlieland op Terscheling gezien hoe lang vaart de veerboot van terscheling naar vlieland (het betreft geen dienstregeling) waarom was de ms oost vlieland op terscheling.
Hoop gauw abntwoord van me vragen en wie heeft nog oud dienstregelings boekjes van doeksen?
Vriend:
In 1999 voer de Oost-Vlieland op Vlieland en de Friesland op Terschelling. De Midsland zorgde voor versterking op de Terschellinger dienst of verving de Friesland of Oost-Vlieland als één van de twee op de werf lag. Meer schepen (uitgezonderd de sneldienst) had Doeksen toen niet want de Vlieland was al verkocht naar Tanzania en de nieuwe Vlieland zou pas later komen. Wat zou kunnen is dat de Midsland op dat moment op Vlieland voer vanwege een grotere vervoersvraag op dat moment. De Midsland is in feite een verlengde variant van de Oost-Vlieland en kan meer passagiers meenemen. Ik denk niet dat je iets in de dienstregeling van die tijd terug kunt vinden hierover.
Je schrijft trouwens het MS Oost-Vlieland (i.p.v. de MS Oost-Vlieland), MS staat namelijk voor motorschip.
Marten-Jan van Zanden:
--- Citaat van: Vriend op 20 december 2009, 21:08:52 --- Wat zou kunnen is dat de Midsland op dat moment op Vlieland voer vanwege een grotere vervoersvraag op dat moment. De Midsland is in feite een verlengde variant van de Oost-Vlieland en kan meer passagiers meenemen.
--- Einde van citaat ---
Misschien dat dit vroeger wel eens gebeurde, maar zeker niet in deze tijd.
nagier:
Ik was in 1999 op vakantie op Terscheling,
Avonds rond de klok van 23 uur lagen de veerboot Friesland, Midsland, Koegewiek en de Oost Vlieland (Ouden schelingland in de haven van West Terscheling.
Het was buiten de dienstregeling dus niet tijdens de dienstregeling dus maar snap niet waarom de Oost Vlieland op Terscheling lag daarom voeg ik hoe lang de overtocht duurde van terscheling naar vlieland met gewoon veerboot.
Hoop zo duidelijk me vraag beantwoorden, of moet ik doeksen mailen.
Vriendelijk groet nagier
gerard.vl:
het was toen het lutine jaar was het een groot feest toen voer de oost vlieland voor 1 keer naar terscheling heen en weer snacht om 1uur voeren we weer terug naar vlie ik ben toen mee geweest
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie