Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Diverse vragen, opmerkingen en dingen over Doeksen

<< < (21/32) > >>

cai:
Hoi,

zinds Maanden ben ik ook weer terug ( Ik hoop het :-\). Peronlijke probleeme zijn Oorzaak geweest.
 
Een vraagje drait mij toch door die Kop.. was waar die Oorzaak voor die Protesten aan het begin bij de FRIESLAND geweest? Heeft die FRIESLAND van begin aan de Bulb gehaad? En was waar op 16 April 1989 geweest? Protesten van Mensen aan die Kade?
Voor enkele Antwoorden en  Reakties ben ik echter blij over...

Cai

valkenier:
Weet iemand waarom alleen de Tiger met AIS-transponder is uitgerust? Het zou "leuk" en uiteraard veilig zijn om ook de andere schepen te kunnen zien.

bv hier; http://www.marinetraffic.com/ais/

PiebeJanMan:
De Vlieland is ook uitgerust met AIS, heeft ontvangst vaak aanstaan, maar zendt niet. Verder waren er plannen geweest om de Friesland er ook mee uit te rusten. Meende dat de Friesland er nog niet mee is uitgerust. Waarom; dat zal een kwestie zijn van kosten die je meeberekent bij een nieuw schip en dat je bij een oud schip nogal een flinke investering moet doen.

valkenier:
Een AIS-transponder is toch niet zo schrikbarend duur? Bovendien is de Vlieland een nieuw schip.

Jon:
Is het niet zo, dat deze schepen als binnenvaart gezien worden? Dan is het volgens mij zo dat schepen tot een bepaalde lengte of grootte niet verplicht zijn om AIS zenders te gebruiken.
Wel lees ik nu op een website het volgende:

--- Citaat ---Sinds 31 december 2004 dienen alle zeeschepen vanaf 300 bruto register ton voorzien te zijn van een goedgekeurde AIS-installatie.
Deze verplichting gold al eerder voor enkele andere categorie?n:
 

    * alle nieuwbouwschepen vanaf 1 juli 2002;
    * passagiersschepen vanaf 150 ton vanaf 1 juli 2003;
    * tankers, ongeacht hun grootte, vanaf de eerste veiligheidskeuring op of na 1 juli 2003;
    * schepen, anders dan passagiersschepen of tankers, vanaf 50.000 ton vanaf 1 juli 2004;
    * schepen, anders dan passagiersschepen of tankers, vanaf 500 ton nu dus vanaf 31 december 2004.

Naast deze voorwaarden geldt voor de volgende schepen dat ook zij vanaf 31 december 2004 voorzien dienen te zijn van AIS:
 

    * schepen met een eigen voortstuwing en met een lengte van 65 voet of meer, met uitzondering van vissersschepen en passagiersschepen die minder dan 151 passagiers mogen vervoeren;
    * sleepboten met een lengte van 26 voet of meer en met een vermogen van meer dan 600 pk;
    * passagiersschepen die meer dan 150 passagiers mogen vervoeren.

--- Einde van citaat ---
Het is mij niet duidelijk of hierboven ook de binnenvaart wordt bedoeld.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie