Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Film/video

<< < (11/57) > >>

natureboy:
Misschien ten overvloede,gisteren ontving ik de dvd Mijn nostalgisch Nederland, deel 8 "mijn wadden" en daarop zijn diverse voormalige Doeksen schepen te zien o.a. in het fragment over de britse Hovermarine die in augustus en september 1969 op Terschelling voer.  De dvd kosttte mij incl verzending 17,45 en is verkrijgbaar bij Boekhandel Wilbro in Tegelen. Het geld ten volle waard

Pieter

PiebeJanMan:
Op de Oeroltube vond ik een paar korte, maar erg leuke filmpjes met de schepen van Doeksen.

1 Vanaf de Brandaris zicht op de haven, Noord-Nederland en Friesland aan de kade, de Midsland is nog op het wad te volgen richting Terschelling:

2 Vanaf de steven van de Friesland versneld van Terschelling naar Harlingen

3 Vanaf de boeg van de Friesland versneld van Harlingen naar Terschelling

4 Vanaf de Brandaris zicht op de Midsland, daarachter wisselen de Koegelwieck en Tiger zich snel om.

5 Deze is ook wel grappig, maar zie ik niet zoveel Doeksen in terug, paar beelden op de Midsland, de WB zit er ook in...

Marten-Jan van Zanden:
Deze film is ook aanwezig op Youtube.
Gaat o.a over de Vlieland.

"t is niet allemaal veerboot, maar toch de moeite waard om het even te bekijken.

Wim Vink:
Gevonden op internet: filmpje over een schoolkamp uit 1977.
In het begin wat beelden uit Harlingen en de Waddenzee (Midsland-KW-OV-Friesland) en verderop in de film een kort shot met o.a. de Slof.

Vriend:
Na eventjes zoeken hengelde ik dit filmpje van de Baldur boven water. Het filmpje stelt niet zoveel voor maar het geluid van de MAK's is heel mooi te horen. Zet het geluid van je computer alvast maar harder  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie