Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Film/video
PiebeJanMan:
Dit filmpje heb ik eerder gepost, maar was verdwenen van de destijdse host. Nu geupload op Youtube en opnieuw te zien.
Vanaf ca. 5:40 zien we de veerboten in beeld, de Oost Vlieland en Friesland
PiebeJanMan:
--- Citaat van: PiebeJanMan op 29 november 2009, 14:32:23 ---Duurde even met converteren en uploaden, maar hier is het filmpje online:
Duur ca 9 min
--- Citaat ---Weromblik 29 11 2009 GPTV
Fam. Van der Hoek. Beelden 1978 (ook andere jaren, zie onder).
Vakantie Vlieland. Aankomst veerboot MS Oost-Vlieland Rederij Doeksen bj. 1962.
Terugreis Vertrekritueel
Volgens commentator beelden uit 1978, maar gezien de wisselende kleuren van de schoorsteen van de Oost-Vlieland komt dit filmmateriaal uit meerdere jaren.
03:25 Deel 2. Fam. Dijkstra Witmarsum. Melkrijder voor Frico. Naar Terschelling.
MS Friesland - Rederij Doeksen bj. 1956
MS Midsland - Rederij Doeksen bj. 1968 (ex Rheinland - AG Ems)
Beelden aan boord van Schellingerland (ook wel 'Slof' genoemd, bj. 1932, ex-Haringvliet)
Volgens de commentator zou de Friesland bijnaam bereboot hebben en de Midsland strijkijzer. DIt is niet juist. De Bereboot was de Noord Nederland (ex-Primula, bj 1960) en het strijkijzer was de Schellingerland (ook wel 'Slof' genoemd, bj. 1932, ex-Haringvliet)
07:10 Deel 3 Winterweer 1965
MS Vlieland (bj. 1938)
Luchtburg 1951 - Vliegtuig naar Terschelling op strand landen
--- Einde van citaat ---
--- Einde van citaat ---
Ook dit filmpje weer opnieuw geupload op Youtube, geniet ervan, echt prachtige beelden!
janhoek:
Prachtig, de beelden van de aankomst op Vlieland gemaakt door mijn vader zaliger en mij. Wordt er emotioneel van. Alle door ons gemaakte films van Vlieland zijn destijds door mijn vader aan Heit & Mem video geschonken en heb er helaas geen kopie van.
Mooi dat de film nu hier op de site staat.
Germen:
Ik heb een deze filmbeelden ook van de melkrijder van de Frico op DVD
Er mist een gedeelte.
De opname's die ik heb zitten: ook beelden van Koegelwieck (1) die voorbij vaart.
En op beelden van Dellewal
En opname's op het eiland oude Melkfabriek in Lies.
En filmmuziek van de groep Procol Harum: A Salty Dog !
Christian:
Very FAST VLIELAND
Onlangs schreef een meisje op Twitter:
"Lieve @rederijdoeksen mag de kachel wat lager op de m.s Vlieland, zet de brandstof liever om in sneller varen vanaf 9 januari....pffff"
Langzaam varen met een FAST FERRY komt logisch gezien inderdaad neer op zwarte melk.
Daarentegen een vaartijd berth to berth van 30 seconden is zeer zeker de ideale oplossing vanwege korte fasen van CO2-uitstoot en maakt bovendien de kachel overbodig :P.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie