Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Film/video
Christian:
Do 5 dec 2013, Jan Houter vanaf de veerboot Harlingen-Vlieland:"Met windkracht 10 en hoger is het geen pretje" (Audio only):
http://www.npo.nl/knooppunt-kranenbarg/05-12-2013/POMS_NCRV_423508/POMS_NCRV_448033
Christian:
1976 -1986 -1996 : Terugblik op drie decennia veerdienst Vlieland
Iemand moest eenmaal de volgende filmpjes uit het Fries Filmarchief chronologisch in de juiste volgorde zetten.
Immers verbazingwekkend, hoe tenslotte toch het belangrijkste bewaard is op celluloid.
Jullie kunnen zodanig rekenen op een superpakket:
1,5 uur kijkplezier, de veerboot op Vlieland, bekeken toevallig op afstand van telkens ~10 jaar... in 1996 bovendien al met geluid.
1a 1976-1980
Opmerking: Min 25:25: SLOF op Vlieland in verband met de graafwerkzaamheden bij aanleg jachthaven, naast de FRIESLAND (I)!
Nog een kort fragment jaren 70:
1b Min 42:Aankomst veerboot met een carnavals vereniging (1977)
-------
2 1986
-------
3 Vlieland, 27-06-1996 (met vertrek KOEGELWIECK)
Opmerking: Kijk overigens nauwlettend naar het schild: „RDG Doeksen & ZN / 1100 passagiers 249 ton / OOST.VLIELAND“
De letters „RDG“ en „ZN“ werden - om welke reden dan ook - ooit in latere jaren overgeschilderd en onzichtbaar gemaakt.
L.Noorman:
Ik kan me een discussie van enkele jaren terug herinneren (uiteraard later gelezen) over de Bereboot aan de Vlielander brug. Destijds werd er een mooie luchtfoto gevonden, maar geen foto aan de brug. Zo af en toe tik ik nog eens wat zoektermen in en vandaag direct de eerste hit: bingo.
Geniet van de Bereboot aan de Vlielander brug in 1988.
© Frans Neuman, Youtube
Evert Jan:
Mooie vondst,ngave beelden!
PiebeJanMan:
Prachtige dronebeelden van gebruiker JT op Youtube van de Holland en de Vlieland:
Towship salvage hunter Holland drone 4K video Phantom 4
MS Vlieland from Doeksen shipping company enters the harbour of Harlingen
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie