Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Tarieven en dienstregelingen

<< < (4/11) > >>

Tjep:
Ik denk dat er veel meer zaken mee spelen dan alleen de prijs. Sommigen zien de boot als een vervoermiddel, maar er zijn er meer dan genoeg die de bootreis zien als onderdeel van de vakantie. En als je het allemaal afzet tegen de verblijfkosten dan valt het bootkaartje vrijwel niet meer op.

Wellicht ontmoedigt het grote gezinnen om als dag toerist naar de eilanden te komen. Ik kan me al helemaal niet voorstellen dan men naar een ander eiland zou gaan ivm de prijs. Texel heeft wel een heel ander imago dan bv Vlieland.

Is Doeksen trouwens niet het enige openbaar vervoers bedrijf dat zonder subsidie kan draaien?

Leen:

De tariven naar Vlie en Terschelling zijn helemaal niet buitensporig.
Ze zijn gewoon mee gegaan met de inflatie over de jaren.
Met name zijn ze niet extra verhoogd tijdens de introductie van de euro.

Zeker als je de tarieven vergelijkt met die naar de andere eilanden en de tarieven die in het buitenland worden gehanteerd is Doeksen gezien de afstand en daardoor beperkte capaciteit zelfs aan de goedkope kant.
De autotarieven zijn relatief wel hoog ook omdat de gemeente Terschelling vond in het verleden dat het autogebruik op Terschelling moest worden ontmoedigd.

Wat wel duur is :
De taxitarieven op Terschelling, buitensporig.
De horeca
De huurprijzen van sommige huisjes en hotels ook die van Haantjes trouwens

Jon:
Maar omdat de gemeente autoverkeer op Terschelling wil ontmoedigen, zijn er veel Terschellingers er de dupe van, als die eens een keer met hun auto naar de vaste wal willen?

Leen:

Dat geldt voor toeristen, niet voor de inwoners zelf.

En dat beleid vind ik nog niet zo gek.

Kijk op Texel en ook Ameland, werkelijk vergeven van de auto's met allemaal parkeerterreinen.

Leen

ricmei:
Een tweetal opmerkingen.

WPD hanteerd een twee tal tarieven een zomer en een winter tarief dit mis ik in het overzicht.

Daarnaast speelt mijn inziens mee dat op Terschelling de accomodaties voordeliger zijn dan bijvoorbeeld op Schiermonnikoog of Ameland. Voor de andere eilanden kan ik niet oordelen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie