Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Tarieven en dienstregelingen

<< < (3/11) > >>

Mark:
Typisch Nederlands om zo te zeuren om prijzen  >:(

Enig idee hoeveel brandstof er op een overtocht verstook wordt? Hoeveel goed opgeleid personeel er bij Doeksen werkzaam zijn, die ons een veilige overtocht garanderen? Dat schepen onderhoud, werfbeurten etc. nodig hebben? Zo kan jij ook vast nog wel wat zaken opnoemen wat veel geld kost. Ik ga er van uit dat op het VWO het vak Economie nog steeds op het programma staat, dan zal je vast wel weten hoe de vraagprijs tot stand komt.

Het lijkt mij een kwalijke zaak om op de stoel van Doeksen te gaan zitten en ons gaan bemoeien met welke prijzen zij zullen moeten hanteren. Doeksen zal ongetwijfeld vaker horen dat de prijzen aan de hoge kant zijn. En dan? Prijzen verlagen? Bekijk hier het effect eens van. Investeringen zullen uitgesteld worden, waardoor de overtocht er op den duur niet meer van deze tijd is. Klanten worden steeds veeleisender en willen luxer en meer comfort hebben wat zijn stempel ook op het prijskaartje zal drukken.

Het staat hierboven ook al geschreven, bereken je de prijs per km dan zul je tot de conclusie komen dat Doeksen niet veel duurder is dan de overige veerdiensten.

Just my 2 cents...

Jon:
We zijn toch ook (bijna) allemaal Nederlanders?

IALA:

--- Citaat van: Jon op 24 augustus 2006, 11:17:00 ---Als EVT hun prijzen goedkoper gaan maken, dan kan je zeggen wat je wilt, over Nederlandse gewoontes met zo goedkoop mogelijk, maar dan kiest toch het merendeel voor EVT.
--- Einde van citaat ---

Ben ik niet helemaal met je eens, als EVT schepen heeft die minder snel zijn minder comport bieden en minder luxe zijn, dan wil ik nog wel eens zien voor wie de mensen kiezen.

Mark:
Ik snap je punt ook wel Jon, je vergeet overigens bij concurrentie de low-cost flights naar bv. Turkije en Griekenland te noemen. Over concurrentie van EVT heb ik mijn twijfels, maar daar zal ik niet op ingaan. Of we allmaal voor de goedkoopste gaan? We zullen zien  ;)

Jon:

--- Citaat van: Van LooT op 24 augustus 2006, 11:23:02 ---
--- Citaat van: Jon op 24 augustus 2006, 11:17:00 ---Als EVT hun prijzen goedkoper gaan maken, dan kan je zeggen wat je wilt, over Nederlandse gewoontes met zo goedkoop mogelijk, maar dan kiest toch het merendeel voor EVT.
--- Einde van citaat ---

Ben ik niet helemaal met je eens, als EVT schepen heeft die minder snel zijn minder comport bieden en minder luxe zijn, dan wil ik nog wel eens zien voor wie de mensen kiezen.

--- Einde van citaat ---
Daar heb je gelijk aan. Daarom hoop ik ook dat dit ook gebeurt, dat EVT met een oude rondvaartboot aan komt zetten, dat de mensen met Doeksen meegaan.

Maar dan heb je denk ik alsnog wel een groep die meegaat met EVT.. Dat zijn dan echt de mensen die voor het goedkoopste gaan, en die er niet zo mee zitten, dat de reis langer duurt.

@Mark,
Ik denk dat het vertrouwen in EVT niet erg hoog is nee. Het lijkt mij moeilijk nog in deze tijd, een veerdienst op te starten, die meteen aan alle Nederlandse regels voldoen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie