Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Friesland
Jan Leenstra:
ik heb ongever 100 foto's van de bouw, een aantal van het dopen van het schip en de 1e proefvaart. Binnenkort ga ik met Pieter een heel overzicht maken van de Friesland zodat we een goed beeld krijgen van het begin tot hoe het schip nu is.
PiebeJanMan:
De binnenkomst van de Friesland heb ik vanochtend ook op de foto gezet vanaf de Noorderpier:
PiebeJanMan:
Gisteravond in Harlingen:
Myana:
Hallo,
Kan iemand mij toevallig vertellen hoe het ladenvan de Ms Friesland gaat?
Moeten eerst de autos aan boord en wordt het dek dan 'opgehesen'? of heeft het auto dek een vaste hoogte? En is er nog een dek onder het vrachtdek. Ik wordt er namlijk niet wijs uit op de fotos.
Het filmpje van het lossen van de Friesland is wel heel mooi!, maar betekent het dat hier ook eerst wordt geladen?
???
Is dit op de Midsland heel anders?
Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen
Dirk:
De MS Friesland heeft 2 autodekken boven elkaar. Beide dekken hebben een hoogte tot zo'n 2 meter. De bovenste dekken hebben 2 uiteinden die schuin naar beneden kunnen.
1. Eerst rijden de auto's op de bovendekken.
2. Als de bovendekken vol zitten gaan de schuine gedeelten van de dekken omhoog zodat er een horizontaal dek ontstaat.
3. Daarna kunnen de auto's/fietsers het dek eronder op rijden.
De bovendekken helemaal omhoog tot aan het plafond, zodat er vrachtwagens onder kunnen. De dekken kunnen ook in gedeelten naar beneden gehaald worden, zodat er bijvoorbeeld vrachtwagens achter kunnen.
Op de MS Midsland is er maar 1 autodek dus dat laden gaat "gewoon".
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie