Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (136/143) > >>

cupdruchan:
heel logisch:

Meer capaciteit, er kan 50% meer auto's op de friesland zodat er minder snel een extra boot hoeft te worden ingezet.
en de friesland is beter bestand tegen winterweer: wind, ijsgang.                         

HansG:

--- Citaat van: cupdruchan op  5 januari 2022, 22:41:35 ---heel logisch:

Meer capaciteit, er kan 50% meer auto's op de friesland zodat er minder snel een extra boot hoeft te worden ingezet.
en de friesland is beter bestand tegen winterweer: wind, ijsgang.                         

--- Einde van citaat ---
Zo logisch vind ik dat niet. Daar houd je toch rekening mee bij de aanschaf van nieuwe schepen? En wat blijft er van het 'groene' varen over als de Friesland de rustige wintermaanden als hoofdboot wordt ingezet? De Friesland is nu 33 jaar oud, hoe lang wil Doeksen dit volhouden?

cupdruchan:

--- Citaat van: HansG op  5 januari 2022, 23:52:59 --- Daar houd je toch rekening mee bij de aanschaf van nieuwe schepen?

--- Einde van citaat ---
Er is bewust gekozen om minder capaciteit te varen maar vaker een overtocht, ik denk dat  men er achter komt dat die verwachting niet klopt.(mede dankzij de situatie in de wereld)
--- Citaat van: HansG op  5 januari 2022, 23:52:59 --- En wat blijft er van het 'groene' varen over als de Friesland de rustige wintermaanden als hoofdboot wordt ingezet? De Friesland is nu 33 jaar oud, hoe lang wil Doeksen dit volhouden?

--- Einde van citaat ---
Het gas is natuurlijk behoorlijk duurder geworden, dat zal ook meespelen om te kiezen welke boot ingezet wordt.
Dat de Friesland zo oud is wil niet zeggen dat de meeste eilanders liever met de auto op de Friesland gaan dan op een (te krappe) Willem...

nagier:
Bericht van De rederij

Goedemiddag,
Het waddenfonds kende Rederij Doeksen de subsidie toe in het kader van duurzame ontwikkelingen havens en energietransitie. Door de introductie van twee LNG-schepen tezamen met de toekomstige verdere vergroening van onze vloot maken we hierin flinke stappen. Onze vloot bestaat momenteel nu eenmaal uit zowel LNG-als gasolieschepen en soms vraagt de situatie (bijvoorbeeld toenemende capaciteit vraag) erom bepaalde keuzes te maken.

Bootjesfan:
 Je moet toegeven, ze hebben altijd een mooi antwoord klaar liggen, waar je net niks mee kan.

 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie