Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (115/143) > >>

L.Noorman:
Ja met name in de winterperiodes. Ze krijgt dan ook een andere overnachtplek op TS. Een van de Willems ligt aan de brug en de Friesland zou er dan net achter komen. Kade waar de Midsland nu ligt blijft dan in principe leeg.

Leen:

Doeksen zei er het e.e.a. over in het vaarplan voor 2017 en 2018.
In de zomer gaan de beide Willems tegen elkaar in varen op Terschelling, de Friesland wordt dan alleen bij grote drukte ingezet zoals bij Oeral en top vrijdagen en zaterdagen.
De Friesland ligt dan achter de dienstdoende Willem op het schuine stuk op Terschelling, omdat de Friesland voor de plek waar de Midsland lag te breed is. 
In de winterperiode of bij lage passagiersaantallen vaart een van de beide Willems ook op Vlieland. De Vlieland ligt dan in Harlingen, waar nu de Midsland
ligt. Bij dok beurten wordt de Friesland ook in gezet. Of het schip ooit op Vlieland zal komen is de vraag. Dat zou door de aanpassingen aan het schip nu wel kunnen.
Op de oude plek van de Midsland ligt waarschijnlijk een van de sneldienst boten, omdat Doeksen beide schepen in de nacht op Terschelling wil hebben.
 

nagier:
Nee die vaart alleen nog op drukke dagen
De rest wordt door Vlieland gedaan.

Leen:
Hey Nagier, dat bedoelde ik ook niet.
Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn, dat de Friesland bij bijvoorbeeld ITGWO naar Vlieland zou komen als extra dus.
Dit als de Vlieland het niet aan zou kunnen bijvoorbeeld. De veel modernere Vlieland is uiteraard de reguliere boot en blijft dat ook.

Wim Vink:
Dinsdag 10 juli 2018 wegens droeve familieomstandigheden een dag naar Terschelling geweest met de Friesland.
Onderweg voor diverse topics wat plaatjes kunnen schieten.

Harlingen


West-Terschelling


foto's:© Wim Vink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie