Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (109/143) > >>

valkenier:

--- Citaat van: Jart op 12 april 2017, 11:05:42 ---
--- Citaat van: IALA op 11 april 2017, 12:33:44 ---
--- Citaat van: Jart op 11 april 2017, 12:08:21 ---De radar op het dak van de stuurhut is verplaatst. Niet de bol(deze is toch voor AIS?), maar die aan de bakboordzijde van het schip. Dit is toch de reserve radar voor als de radar op de mast het onverhoopt niet meer mocht doen?
Deze radar aan bakboordzijde staat tegenwoordig aan de rand van het stuurhuis en stond meer rechts voor. Is deze aanpassing gedaan om ruis op de radar van de andere zendapparatuur te voorkomen die in het midden en aan stuurboord staat? Of om de kans op schaduw op de radar te verkleinen door ze op twee andere uiterste posities te zetten? Geen idee of dat van invloed is, maar ik doe maar een suggestie.

--- Einde van citaat ---

Viel mij tijdens de oudjaarsborrel 2016 ook al op. Bij de Friesland zijn ze van Sperry Marine (voorheen Decca) overgegaan op Alphatron/JRC. Voorheen had men een 3cm (x-band) en een 10cm (s-band) zeeradar verschil zag je vanaf buitenaf in de groote van de radar scanners.  Weet niet op welke bol je doelt maar AIS werkt met (VHF) antenne (1 zender/2 ontvangers).

waarom  één van de radars uit het midden is verplaats naar de brugvleugel weet ik niet volgens mij is dit ook geen zeeradar meer een rivierradar. Wellicht zijn de regels op Waddenzee aangepast voor de zoute veren daar de Waddenzee officeel binnenwateren zijn.


--- Einde van citaat ---

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Jeroen!

Mijn opmerking over de bol aan stuurboordzijde dekt bij nader inzien de lading niet helemaal. Het is meer een halve bol.
Is dit een soort GPS?
Jart

--- Einde van citaat ---

Je haalt stuurboord en bakboord door elkaar, de nieuwe radar staat op de stuurboordkant van de stuurhut. De TV bol aan bakboord.

PiebeJanMan:
Als een spiegel en schilderij zo mooi, die Waddenzee op 30 juli 2016.

Vriend:
De Friesland gisteren vlak voor aankomst in Harlingen. Wij zijn met de Vlieland om 19:00 uur net vertrokken.


Foto's: © Jeroen Vriend

Wim Vink:
Friesland komt aan in Harlingen. 20 mei 2017 circa 14:30 uur.











foto's: © Wim Vink

rovinge:
Hier een luchtfoto van mijn hand van de MS Friesland bij aankomst op Terschelling.

Preciese datum/tijd was 29 april 2017 om 16:57u (misschien zat je d'r wel op :-))
Voor alle duidelijkheid: dit heb ik vanuit een sportvliegtuigje gemaakt (dus legaal), en niet met een drone (illigaal).

Roel



(link naar foto aangepast ivm. andere hosting site)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie