Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (107/143) > >>

IALA:
Netjes iets te wit licht grijs/steriel doet een beetje ziekhuisachtig aan maar houten toonbank en details erg mooi!

Evert Jan:
en de foto's van oude Doeksen schepen zijn helaas verdwenen  :(

L.Noorman:
Ik vind het erg mooi geworden, maar net zoals Evert Jan zegt: jammer van de foto's, die mistte ik ook al. Maar goed, daar is dit forum dan ook weer voor bedoelt he...  :)

Wat mij wel opvalt is dat er op sociale media veel negatieve reacties zijn over de kuipstoeltjes. Ik ben er persoonlijk een voorstander van. Tuurlijk, de banken op een dek lager zitten vele malen beter, maar je ziet tegenwoordig dat mensen minder gauw aanschuiven bij andere mensen op banken. Slimme zet wat mijn betreft

Wim Vink:
Aankomst van de Friesland op Terschelling, 31 maart 2017, net voor het middaguur.







foto's: © Hendrik Cupido

Jart:
Er is mij iets opgevallen aan de Friesland. Ik zag het voor het eerst en vorig jaar was dit nog niet zo. Ik heb nog niks over deze aanpassing op het forum gelezen en hoop zo dat jullie er mij mee kunnen helpen.

De radar op het dak van de stuurhut is verplaatst. Niet de bol(deze is toch voor AIS?), maar die aan de bakboordzijde van het schip. Dit is toch de reserve radar voor als de radar op de mast het onverhoopt niet meer mocht doen?
Deze radar aan bakboordzijde staat tegenwoordig aan de rand van het stuurhuis en stond meer rechts voor. Is deze aanpassing gedaan om ruis op de radar van de andere zendapparatuur te voorkomen die in het midden en aan stuurboord staat? Of om de kans op schaduw op de radar te verkleinen door ze op twee andere uiterste posities te zetten? Geen idee of dat van invloed is, maar ik doe maar een suggestie.

Bedankt! Jart

Hieronder staan twee foto's van 2016 en nu.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie