Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (100/143) > >>

Jart:
Op 2 januari heeft Redmer een aantal detailopnames van de Friesland geplaatst. Op één foto staan de 'spijltjes' aan bakboordzijde van het schip, boven de boegschroef. Weten jullie ook waarvoor de zijn geplaatst tijdens de werfbeurt? Heeft het iets te maken met de schade die het schip vorig jaar heeft opgelopen? Dat er iets verstevigd en gestut is. Draagvleugelboten hebben dit natuurlijk ook altijd bij de vleugels. Al denk ik natuurlijk niet dat de Friesland op snelheid opeens uit het water komt;) En zijn deze ook aan stuurboordzijde geplaatst?

Ik vind het altijd interessant om nieuwe dingen over de Friesland te weten te komen. Heel leuk om via dit forum via al het nieuws en de foto's toch weer even de sfeer te proeven.

Wim Vink:
Donderdag 11 FEB 2016, 16:45 u: de Friesland is bijna in de haven van West-Terschelling aangekomen.



foto: © Wim Vink

BA Skylge:


"Avondboot" 

Een aantal jaren geleden.

Groet,

Vriend:
De Friesland bij aankomst in Harlingen vanmiddag.


Foto's: © Jeroen Vriend

L.Noorman:
Eigenlijk had ik deze foto willen plaatsen na afloop van de werfbeurt waar de Friesland grondig werd opgeknapt. Na afloop werd het nieuwe evacuatiesysteem getest. Deze foto is genomen op 26 april 1994. Hier wordt een van de zijwaartse glijbanen getest. Deze zijn nu dus verdwenen. Fotograaf is mij helaas niet bekend.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie