Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (89/143) > >>

Wim Vink:
Op 14 augustus 1989 is de Friesland net 2 maanden in dienst en is de organisatie gewend aan de vernieuwde manier van in- en ontschepen.



foto: © Wim Vink

Wim Vink:
De Friesland nadert Terschelling door het Schuitengat op 17 augustus 1989.



foto: © Wim Vink

Christian:
Friesland Pinksteren 2005

Wat deden jullie op zondag 15 mei 2005. Het was tenslotte Pinksteren. Ik zat op de FRIESLAND.
We zien een samenvatting van 4 uur continu rijden. Het is de bootdienst van 17.30h en terug 19.45h.
Ik ga nooit voor recreatie naar Terschelling, maar om Doeksen financieel te steunen :-[:

Ik had natuurlijk een retourbewijs gekocht, en ik bleef in afwachting van wat er zou gebeuren in Harlingen op de boot. Daar had niemand belangstelling voor: Het was al 19.25h, en ze hadden toen maar 20 minuten voor vertrek, en daardoor altijd meer haast met laden en lossen.

Het kwam erbij dat er overlast was van enkele idiooten, die - niet te geloven- in het water sprongen achter de hekschroef van de FRIESLAND, om even een rondje te zwemmen. Pas als deze op tijd uit het bassin gevist waren, konden we weer veilig vertrekken.

Wat is er te zien:
- De OOST-VLIELAND dromt op Terschelling als reserve op de de plek van de MIDSLAND,
- we groeten om 19.11h de MIDSLAND in de Vlielanddienst,
(wanneer moet de MIDSLAND eigenlijk geen andere booten vervangen op Vlieland ;D),
- een meisje - vandaag zeker al een getrouwde dame mit rijbewijs -, heeft nog duidelijk te kampen met de zware deur naar binnen (inmiddels vervangen door automatische deuren),
- water in de zee was toen schaars, en De FRIESLAND kruipt tenslotte langzaam door de zandbanken voor Terschelling heen, toch bereiken we het eiland weer -volgens mijn camera- om 21.30h.


nagier:
Denk dat de meisje  jaar of 18 nu is

Christian:
FRIESLAND IN DE MIST

Vrienden van de misthoorn, op eigen rosico, koptelefoon op:
Veerdienst 16 Februari 2015 9.55h, gisteren dus.
We bereiken Terschelling, in de mist is weliswaar niets te zien, maar daarvoor in HD  :P
En voor de eilanders:"Wel thuis!"
Veerkade van Terschelling in de mist, en dan is het weer laden. En ik stap natuurlijk ook weer op.
Op deze manier leer ik helaas het eiland niet kennen, maar wel elke hoek van de veerboot.
(MIDSLAND heeft nix te doen en kijkt een beetje grimmig naar de scene.)



Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie