Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (69/143) > >>

Jan Leenstra:
Net langs de Pollendam voer de Friesland 2 minuten 'stapvoets'.

willem boot:

--- Citaat van: Jan Leenstra op  5 mei 2012, 19:54:51 ---Net langs de Pollendam voer de Friesland 2 minuten 'stapvoets'.

--- Einde van citaat ---

Op AIS stond de snelheid op 0. Zal even kijken of ik kan achterhalen wat er loos was.

Willem-Jan:
vgls mij: zie recente post Jan Leenstrain deze topic

groet

Willem-Jan

PiebeJanMan:
Zondags met de 19.00-Koegelwieck vanaf Vlieland laat altijd een groot deel van de Doeksenvloot zien. In de verte is altijd de Midsland in de Slenk op weg naar Terschelling, meestal mooi verlicht op de zijkant met de avondzon. In de Blauwe Slenk vaar je de Vlieland tegemoet, die vaak volle kracht vaart. In Harlingen liggen de Tiger en Friesland beide klaar om om 19.50 te vertrekken, in een geelrode gloed van de zon. Meestal vertrekken ze twee minuten eerder zodat de Koegelwieck om 19.50 af kan meren. Als ik dan naar de trein loop is de Tiger al lang voorbij de Pollendam en al bijna uit zicht. De Friesland moet nog aan de Pollendam beginnen en 6 mei leverde dat dit plaatje op:

Meer foto's op Golven op Zee

Bob Heikoop:
Tussen de middag zou de Friesland de haven van West indraaien, toen ze blijkbaar bang waren dat ze de bocht niet zouden halen, ze draaide namelijk 180 graden voor de haven, voer weer een stuk terug richting de kardinaal in de Slenk en kwam toen terug om het nogmaals te proberen. De tweede keer lukte het wel gelukkig. Mooi gezicht. ;)

Met vriendelijke groet,
Bob Heikoop

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie