Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (52/143) > >>

willem boot:

--- Citaat van: Vriend op 10 maart 2010, 21:02:35 ---Die ietwat gezette kapitein zeker  :D


--- Einde van citaat ---

Jeroen, er zijn daar geen gezette kapiteins, daarvoor moeten ze veel te hard zweten, het zal wel een machnist zijn die steeds bij de motor een de lage kant staat. Als de Friesland slingert ?n rookt, holt hij heen en weer.... ;D

Marten-Jan van Zanden:

--- Citaat van: Jan Leenstra op 10 maart 2010, 20:57:02 ---Meestal staat de kapitein aan de overhellende zijde...... :P

--- Einde van citaat ---

En Jan erbij  :P

brandaris:

--- Citaat van: wd op 13 maart 2010, 23:13:03 --- nou laat maar het was een doodnormale vraag hoor waarom die scheef gaat in de bocht maar als ik dit terug krijg laat dan maar. :(


--- Einde van citaat ---

rij maar s met een busje (of pers. auto)  door een bocht, dan helt ie ook een beetje over.

Vriend:

--- Citaat van: wd op 13 maart 2010, 23:13:03 --- nou laat maar het was een doodnormale vraag hoor waarom die scheef gaat in de bocht maar als ik dit terug krijg laat dan maar. :(


--- Einde van citaat ---

Die melige reacties zijn niet persoonlijk hoor. Wat OLAU-fan al aangeeft zijn sommige forumleden, waaronder ik, wel eens in een lollige bui. Een nadeel van geschreven taal is dat het soms anders overkomt dan bedoeld, vandaar die gele gezichtjes (emotions) waarmee je aangeeft hoe je iets bedoelt. Laat je hierdoor in ieder geval niet weerhouden om vragen te stellen, daar is dit forum voor.

PiebeJanMan:
Hier vind je het principe van het overhellen t.g.v. roer geven:

http://www.nautica.it/superyacht/505/tecnica/manoeuvre.htm (In het engels)

Kijk nu nog eens naar het verschil tussen een reddingboot (laag zwaartepunt) en een veerboot (hoog zwaartepunt) als deze een bocht maken! Als je me kunt vertellen wat het verschil is en waardoor dit komt, heb je het begrepen!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie