Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (47/143) > >>

ben:

--- Citaat van: Jan Leenstra op  1 februari 2010, 15:40:41 ---Het is europees nr. Friesland heeft geen imo NR meer. Heb het gister even een kapitein gevraagd.
--- Einde van citaat ---
Bij het internationale Equasis information system wordt de Friesland nog steeds als volgt vermeld:
IMO number : 8801058 Name of ship : FRIESLAND Call Sign : PEEJ Gross tonnage : 3583  DWT : 450 Type of ship : Passenger/Ro-Ro Cargo Ship Year of build : 1989
Flag : Netherlands Status of ship : In Service Last update : 11-12-2009
 

Jan van de Witte:
En met dit zijn we weer terug op een feit wat een paar jaar geleden ook al eens is besproken. De Friesland heeft dus geen meetbrief en word ook niet meer gekeurd als zee gaand schip. Ik meende dat ze daar niet meer door kwam omdat de huidplaten te dun waren voor de strengere regels die daar voor gelden.
Haar Imo nr houdt ze de rest van haar leven. Mochten ze haar ooit verkopen naar het buiten land en diegene gaat er mee op zee varen zal die weer gebruikt worden.
Dat ze zoals Ben al zei en wat ik ook al had aangehaald staat ze nog steeds bij Equasis in het systeem. Nu zegt dat niet veel want je komt er ook vaak genoeg nog schepen tegen die allang gesloopt (dead) zijn.

We kunnen hier heel lang over blijven gokken maar stel dan de vraag aan Pieter of Gert-jan en die kunnen het wel vertellen als dat bekent mag worden.

Groetjes

Jan Leenstra:
Dan is het nu als volgt: Friesland maakt momenteel geen gebruik van haar IMO nummer maar van een Europees nummer.

willem boot:

--- Citaat van: Jan van de Witte op  2 februari 2010, 12:34:32 ---En met dit zijn we weer terug op een feit wat een paar jaar geleden ook al eens is besproken. De Friesland heeft dus geen meetbrief en word ook niet meer gekeurd als zee gaand schip. Ik meende dat ze daar niet meer door kwam omdat de huidplaten te dun waren voor de strengere regels die daar voor gelden.
Haar Imo nr houdt ze de rest van haar leven. Mochten ze haar ooit verkopen naar het buiten land en diegene gaat er mee op zee varen zal die weer gebruikt worden.
Dat ze zoals Ben al zei en wat ik ook al had aangehaald staat ze nog steeds bij Equasis in het systeem. Nu zegt dat niet veel want je komt er ook vaak genoeg nog schepen tegen die allang gesloopt (dead) zijn.

We kunnen hier heel lang over blijven gokken maar stel dan de vraag aan Pieter of Gert-jan en die kunnen het wel vertellen als dat bekent mag worden.

Groetjes

--- Einde van citaat ---

Je schrijft: "De Friesland heeft dus geen meetbrief en word ook niet meer gekeurd als zee gaand schip."

Niet helemaal correct. Het schip heeft in elk geval een binnenmeetbrief. Het kan zijn, dat de Rederij het schip formeel uit de zeevaart heeft teruggetrokken en dan kan de zeemeerbrief zijn vervallen. De binnenmeetbrief blijft dan gewoon zijn termijn geldig. Daar hoeft niets technisch achter te zitten, maar het kan gewoon ook vanwege de kosten zijn  gedaan, omdat de keuring (=SI, veiligheid) en klasse (=klassebureau zoals Germanischer Lloyd, Det Norske Veritas, Veritas, Lloyd's en nog meer, technische eisen) van een binnenvaartuig aanzienlijk lager zijn dan die van een zeeschip.

Jan Leenstra:
Zelfs de ankerplaten (heet dat zo?) zijn geschilderd. Zijn voortaan blauw.....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie