Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (46/143) > >>

willem boot:

--- Citaat van: Jan van de Witte op 31 januari 2010, 10:54:21 ---Als de friesland nog steeds een geldige meetbrief heeft wil ik wel eens weten wie haar classificatie bureau is. Volgens de officiele Lloyds is die verlopen.

--- Citaat ---Classification society   Date of status   Status   Reason
Bureau Veritas   26-10-2006   Withdrawn   Survey overdue/quote]
Ze is niet imo plichtig. Zolang ze maar niet op zee komt. De Waddenzee word gezien als groot binnenwater.

Ik hoor het graag.

Groetjes Jan

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

Een Meetbrief is een door de Scheepsmetingsdienst afgegeven document dat afmetingen en maximaal toegestaan laadvermogen aangeeft, alsmede eventueel BRT en NRT. Dat heeft met een classificatiebureau nauwelijks iets te maken. Het Klassebureau beoordeelt of het schip bouwtechnisch aan de eisen voldoet en de onderhoudsintervallen worden aangehouden. En dan komt er nog eens een Scheepvaartinspectie die beziet of het schip aan de veiligheidseisen voldoet (in grote lijnen).

PiebeJanMan:
Op pagina 1 van alle schepen van de huidige vloot staan de gegevens zoals deze in Lloyds staan/stonden. Kan zijn dat dit veranderd is, ik zal dit van de week even nakijken. Wat er op pagina 1 staat:

Enkele algemene gegevens van de Friesland:
IMO: 8801058
Callsign: PEEJ
MMSI: 245585000
Type: Passagier-/RoRo-schip
Geregistreerde thuishaven: Terschelling
Klassebureau: Bureau Veritas

Dus waarschijnlijk zijn de gegevens veranderd, want het lijkt mij ook dat het het IMO-nummer (of gelijkwaardig binnenvaartregistratienummer) is...
Zou ze naar een andere class.maatschappij overgegaan zijn, of over naar verschillen mbt binnenwater/buitenwater...

natureboy:
Bij mijn weten (kijk maar eens in de haven van Harlingen) word ingeval van  het IMO nummer de cijfers altijd voorafgegaan door de letters IMO, bovendien het IMO nummer blijft verbonden aan het schip zolang het bestaat, verandert niet het is eigenlijk de identiteit, dus ik geloof niet dat dit een IMO nummer is, maar ik zal het ??n dezer dagen wel eens  vragen aan een stuurman of kapitein.

Pieter

Jan Leenstra:
Het is europees nr. Friesland heeft geen imo NR meer. Heb het gister even een kapitein gevraagd.

PiebeJanMan:
Vanmorgen de Friesland:

sneeuw

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie