Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Friesland
PiebeJanMan:
--- Citaat van: OLAU-fan op 20 november 2009, 20:57:42 ---In 1991 stond er een leuk artikel in de Harlinger Courant. Het betrof de modificatie van veerboot FRIESLAND met een bulbsteven.
--- Einde van citaat ---
Mag ik hierbij even een paar dingen verbeteren die in het krantenartikel staan...:
Een bulbsteven zal altijd wel tot meer waterverplaatsing leiden (iets meer gewicht). Doordat er meer 'nat oppervlak' is door de bulb zou dat juist tot meer weerstand leiden. De vermindering van de golfweerstand van het schip door de bulb is echter groter, waardoor de totale weerstand afneemt. De bulb resulteert echter maar op een bepaald snelheidsbereik een vermindering van de golfweerstand. Op andere snelheden resulteert een bulb dus ook altijd in relatief meer weerstand dan een schip zonder deze bulb, door het extra 'nat oppervlak'.
Marten-Jan van Zanden:
Is de Friesland naar de werf?
Ik zie de Midsland namelijk voor de kant liggen.
Wim Vink:
--- Citaat van: Pollendam op 5 januari 2010, 17:08:44 ---Is de Friesland naar de werf?
Ik zie de Midsland namelijk voor de kant liggen.
--- Einde van citaat ---
Hoi Mjee,
Idd Frl is sinds vandaag naar de werf.
Duur: t/m 27 JAN.
Bron: Drijfveren in de Terschellinger 24 DEC.
HansG:
Hier vind je foto?s van de Friesland op de werf: http://www.kustvaartforum.com/viewtopic.php?f=1&t=798&start=2705
gr. Hans.
Vriend:
Nog twee van de Friesland. Aan het ontbreken van de blauwe band om de ramen te zien, in de begintijd van haar carri?re.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie