Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (5/142) > >>

Hunter:
zou net niet zon ladder wezen?? om van boven naar beneden te lopen in geval van nood? hallen hem wel eens een keer naar beneden gehad in harlingen lijkt mij op een trap die dan langs het schip komt zeg maar om  gewonde of wat dat ook over te zetten op een reddingsboot ofzo!!. Dat lijkt mij het logische, maar goed ik kan het fout hebben ben ook maar een mens!  ;) ;) ;)

Jelle Krijthe:

--- Citaat van: Jeroen op 18 januari 2006, 12:37:47 ---Weet iemand waarvoor die langwerpige panelen zijn die aan de ziekant aan het boven dek vast zitten ???. Iemand heeft het me ooit verteld maar weet het gewoon niet meer :-\.
Wie kan mij ff helpen op gedachten te komen :P.

--- Einde van citaat ---
Je bedoeld die zwarte gevallen aan de reling ter hoogte van de schoorsteen? Ik heb stage gelopen bij Doeksen, en ook op de Friesland en ik kan je vertellen dat dat glijbanen zijn voor als iedereen van boord moet. :)

Jon:
Dat soort glijbanen zie je steeds meer. Ook de Vlieland heeft ze.
Geeft wel een veilig gevoel, vooral als je de Titanic net voor je Waddenreis gezien hebt.   ;)
Tegenwoordig worden de schepen groter, dus vind ik ook dat de reddingsmiddelen mee moeten gaan.. In de zin dus van verdere ontwikkelingen.

Wim Vink:
Zelf zat ik op de Friesland en mijn dochter was al op het eiland. Ik nam een foto in het Schuitengat en mijn dochter nam de aankomende boot.





foto's: © Petra en Wim Vink

IALA:
Op deze foto's kun je duidelijk zien dat het geen roest of zo iets, maar duidelijk Aangehecht alg.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie