Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (40/143) > >>

natureboy:
Een schip van het type SD 14, bedoeld als vervanger van de Liberty,  waar de zijkanten van de accomodatie is opgebouwd uit geprofileerde staalplaat, mooi, och? maar wel goedkoop en dat was de opzet van de SD 14

Pieter

PiebeJanMan:
Nou even een retourtje Texel gedaan. Kom nog tot een paar verschillen tussen de wagemaker en Friesland die mee zouden kunnen spelen bij het wel of niet toepassen van ramen; Op de wagemaker zitten de autodekken een heel eind boven de waterlijn, bij de Friesland zit het autodek maar net boven de waterlijn. Ten tweede is bij de Friesland de gehele zijwand tezamen met de middenschacht de dragers voor de constructie erboven en de autodekken. Op de wagemaker zitten er aan beide zijkanten een middenschacht, die het gewicht draagt.


Verder is de spantafstand de helft van de breedte van de ramen en vond de overgangen er niet heel sterk en goed qua krachtoverbrenging uitzien:

foto1

En dit is het gegolvde staal waar Willem Boot over praatte:

foto2

En het 'neppe' maritieme uiterlijk waar ergens ook over werd gesproken:

foto3

Wie meer foto's van Texel enz. wil zien; http://golvenopzee.blogspot.com

brandaris:
als ik me niet vergis hebben ze diezelfde platen (niet dezelfde,maar t zelfde soort)  ook gebruikt op de huidige midsland :P

willem boot:

--- Citaat van: PiebeJanMan op  5 oktober 2009, 19:38:43 ---Nou even een retourtje Texel gedaan. Kom nog tot een paar verschillen tussen de wagemaker en Friesland die mee zouden kunnen spelen bij het wel of niet toepassen van ramen; Op de wagemaker zitten de autodekken een heel eind boven de waterlijn, bij de Friesland zit het autodek maar net boven de waterlijn. Ten tweede is bij de Friesland de gehele zijwand tezamen met de middenschacht de dragers voor de constructie erboven en de autodekken. Op de wagemaker zitten er aan beide zijkanten een middenschacht, die het gewicht draagt.


Verder is de spantafstand de helft van de breedte van de ramen en vond de overgangen er niet heel sterk en goed qua krachtoverbrenging uitzien:


--- Einde van citaat ---

Heel goed van je, dat vinden wij TESO-aandeelhouders prettig, kunnen we straks weer een goede nieuwe boot bouwen.....  :D
Overigens: dit schip gaat echt weer 25 jaar mee en waarschijnlijk langer. ;)

PiebeJanMan:
Vanmiddag om 15.00 vertrok ze weer naar het mooie Terschelling. Weet niet of ik er nog kom dit jaar....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie