Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Friesland

<< < (32/143) > >>

willem boot:

--- Citaat van: PiebeJanMan op  8 februari 2009, 22:06:28 ---Oke Willem, achja leer ik ook eens wat, ik wist het niet zeker...

Jan, weet niet of dat wel boven  Tzummarum was, volgens mij scheen de zon daar nog.... pas tegen 3en Hing die bewolking en bui boven harlingen....:

Ik zag de 12.30 Friesland vertrekken vanaf Terschelling, vanuit Harlingen, mooi gezicht dat het zo helder was, maar ja ook mijn telelens komt zo ver niet...

--- Einde van citaat ---

Redmer, je hebt een bijzonder oog en dat ligt niet aan je camera. Volgens mijn bescheiden mening zou je met een jaren veertig Kodak Brownie nog zulke foto's kunnen maken. Compliment!

Advies: benadruk eens het karakter van het individuele schip. Je laatste foto's van de Vlieland komen er dicht bij, maar ik zou er niet voor terugdeinzen dat aggressieve karakter nog eens extra te benadrukken door de zooi eens van veel korter op het wateroppervlak op te nemen. Jij kan dat, dus maak eens een dealtje met de snelbootjongens van Noordgat, zou ik zeggen.

Wim Vink:
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten.
Redmer heeft niet alleen mooie spullen; hij weet er ook goed mee om te gaan en er veel uit halen.
Daar leer ik nog steeds van.
Daarbuiten heb je ook oog voor bijzondere zaken. En dat is de eerste vereiste om zulke zaken vast te leggen.
En dan heeft Willem Boot gelijk: het maakt dan niet uit welke camera je hebt. Je moet een artistieke inslag hebben.
Vooral doorgaan.

(NB: gelukkig zijn er nog een paar van dit soort fotografen lid van ons forum, dus het bovenstaande geldt ook voor jullie.)

PiebeJanMan:
Geweldig mooi dat ik zulke reacties krijg, vat het op als een groot compliment. Toen ik thuiskwam was ik niet helemaal tevreden, wat misgefocuste en wat bewogen foto's. Bovendien stond ie op de verkeerde beeldinstelling. Maar toch aaardig gelukt ;)

En Marten, inderdaad helde ze nog iets extra over, ze had ook een beetje moeite om de draai in de haven perfect te maken, er moest even flink aan getrokken worden door de boegschroeven, maar die foto's daarvan tonen naar mijn idee niet de sfeer en hadden witbalans en scherpte problemen, dus die komen niet....

Dank dank voor de reacties

PiebeJanMan:

Bron: Leeuwarder Courant 20 maart 2009

P.S. Gaat om de foto, dus maar in deze topic.

Wim Vink:
Klein onderhoud gaat tijdens de overtocht gewoon door.
Vrijdag 20 maart j.l. was de bemanning bezig met de vlucht-glijgoten.
Er werden kleine strips aan vastgeschroefd. Het juiste hoe en waarom is me ontgaan.

foto: © Wim Vink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie