Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen
Friesland
twintimer112:
Dit doen ze eens in de 2 weken
Zelf maak ik ook de boten schoon ( buiten me eigen werk om), elke avond zuigen we de trappen, salons vegen en dweilen, wc's een beurtje geven enzo
PiebeJanMan:
Friesland vanochtend in harlingen:
foto1-3
En de dubbele autodekken:
foto4
PiebeJanMan:
Deze was ik eigenlijk nog vergeten, maar hier alsnog:
Leen:
Ik zag aan boord op de Friesland dit weekend op alle dekken L.G. schermen met daarop de z.g.n. Doeksen t.v.
Voor mij nieuw in ieder geval.
Ook is er een reguliere positie informatie van het schip tijdens de overtochten dus in principe zou de Friesland op AIS live nu zichtbaar moeten zijn.
Leen
PiebeJanMan:
Hee Leen, die schermen hangen er volgens mij al wel een tijdje, een van de eilanders weet dat vast wel (volgens mij gewoon na de dokbeurt aan het begin van dit jaar). Maar in ieder geval gaat dit niet via de AIS, maar gewoon via de GPS... Dat is eigenlijk ook gewoon wat programmas zoals shipplotter (Waarme je dus weer de AIS bekijkt op de PC) doen. Op de AIS wordt de positie van het schip doorgegeven, maar ook de snelheid en de vaarrichting. Vervolgens plot een programma dit in een voorgeprogrammeerde kaart.
Maar ze gebruiken dus de gewone GPS, ik weet niet of ze hiervoor een aparte GPS-ontvanger hebben naast die die in het stuurhuis zit.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie