Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

De Zeeuwen van 1933/1934

<< < (13/33) > >>

willem boot:

--- Citaat van: Gijsha op 11 oktober 2011, 22:17:45 ---Prachtige ansicht van de Noord Nederland. Als ik denk aan de bijdrage van vanmiddag van Willem Boot over de Minister Kraus, dan zou deze foto gemaakt kunnen zijn door Jan Duyf, nadat het "schopje teer" op het vuur lag.
Groet,
Gijs Hesselink

--- Einde van citaat ---

Mooie prent en let op: de masten zijn eraf. Gaf meer manoeuvreerruimte op het voordek.

Gijsha:
Deze ansicht (van Bruna) had ik ook nog liggen: De Schellingerland op haar (in mijn herinnering) typische plek aan de kop van de steiger. Rechts daarvan uiteraard die goeie ouwe Vlieland. Datering onbekend.

Gijsha:
Mooie luchtopname van Vlieland, de oude aanlegsteiger is verdwenen en de nieuwe terminal lijkt nog in aanbouw te zijn. De Schellingerland heeft aangelegd (ik denk tenminste dat het dit schip is).

Vriend:
Aan de achtersteven kun je zien dat dit inderdaad de 'Schellingerland' (1) ex-'Zeeuwsch-Vlaanderen' is.

Gijsha:
Mooier dan die foto in het ijs van 1940 gaat bijna niet, schitterend! Daar kan mijn laatste plaatje van de Schellingerland niet tegenop, maar toch! Het is een Franse Carte Postale, niet gelopen, datering onbekend.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie