Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

De Zeeuwen van 1933/1934

<< < (10/33) > >>

willem boot:

--- Citaat van: dageraad op 19 oktober 2008, 15:53:54 ---Nu ik nog eens terug kijk, is er inderdaad meer dan een keer met de masten geschoven, want een foto uit het begin van de doeksen periode (vlak na de overname) toont het schip met de voorste mast vlak voor het stuurhuis, zoals jij  ook al opmerkt de originele plaats, later staat ie midden op het voordek, en lijken de masten me ook hoger (was toch een voorliefde van Doeksen? hoge masten.) Tot laat in de jaren vijftig heeft die mast daar gestaan en dan opeens is de achterste mast verdwenen en staat een ander exemplaar op de originele plek van de voormast, met inderdaad een joekel van een zaling. Het lijkt wel een steng van een van die oude schelpenzuigers. onder het motto: we hadden nog iets op zolder liggen en die hebben we er toen maar opgezet.

Pieter

--- Einde van citaat ---

Pieter, ergens in SSS staat een fotootje van de Noordnederland (1) toen-ie net aankwam, daar is door de rederij destijds met -kennelijk- kroontjespen direct een stel "hemelhooge" masten  op getekend. gewoon voor de mooiigheid.....
Die zaling op de schelpenzuigers zat bij mijn weten alleen op de 'Texel' en die was bedoeld om het "elektrische peiltoestel" aan te hangen toen die boot op de 'Lutine' werd gebruikt. De 'Neptunus' had een enorme steng, die later wat is ingekort.

careljan:
Op http://www.beeldbankwo2.nl/ is onder beeldnummer 122669 een foto uit de oorlog te vinden van een gesneuvelde Duits militair die met 'militaire eer' in Harlingen van boord wordt gedragen. Foto is volgens beeldbank niet rechtenvrij.

Careljan

Vriend:
Een foto van het SS Noordnederland (1).

Wim Vink:

--- Citaat van: Vriend op 25 november 2009, 22:34:56 ---Een foto van het SS Noordnederland (1).

--- Einde van citaat ---


Fotograaf was: Cor Swart

Vriend:
Een ansichtkaart van de Schellingerland (1) ex Zeeuwsch-Vlaanderen van de PSD. Het schip was bij indiensttreding bij Doeksen nog zwart maar is hier inmiddels wit geschilderd. De ansichtkaart is een foto en uitgave van Jeen de Vos te Midsland. De datum is mij niet bekend, de locatie moge duidelijk zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie