Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

De Zeeuwen van 1933/1934

<< < (9/33) > >>

willem boot:
Nog een detailverschil dat ik niet heb genoemd is, dat de 'Schellingerland'(1) na '54 een extra salon op het promenadedek had. De NN (1) had die niet).

Wim Vink:

--- Citaat van: willem boot op 18 augustus 2008, 10:05:15 ---Nog een detailverschil dat ik niet heb genoemd is, dat de 'Schellingerland'(1) na '54 een extra salon op het promenadedek had. De NN (1) had die niet).

--- Einde van citaat ---

Volgens je eigen boek was dat in april 1950 (zie blz 239 en blz 321)

willem boot:

--- Citaat van: Wim Vink op 18 augustus 2008, 10:07:27 ---
--- Citaat van: willem boot op 18 augustus 2008, 10:05:15 ---Nog een detailverschil dat ik niet heb genoemd is, dat de 'Schellingerland'(1) na '54 een extra salon op het promenadedek had. De NN (1) had die niet).

--- Einde van citaat ---

Volgens je eigen boek was dat in april 1950 (zie blz 239 en blz 321)

--- Einde van citaat ---

Schaamrood op m'n kaken..... Je hebt volkomen gelijk!

willem boot:

Pieter, mooi prentje, wat voor mast dat is weet ik niet, maar in elk geval niet de originele, zie de oversizede ra. Die mast staat overigens wel op de oorspronkelijke plaats, dus niet helemaal tegen de stuurhut aan, maar op de voet tegen de railing. In "De Provinciale Boot" vind je de tekening van dit schip.

Kapiteins en stuurlui hebben overal schuld aan, daarom bergen we ze op in de stuur HUT en zitten machinsten comfortabel in de "vetLOODS".  Niet over een "vetPUT" beginnen, daar raken machinisten (en stokers) claustrofoob van.  ;<))

Wim Vink:
Vanwege ruimtegebrek (lees: in de weg staan voor belading met auto's) is nogal eens geschoven met masten op de Zeeuwen.
En de laatste uitvoering van SS, zoals op de foto die Piet plaatste, was kort en simpel. Waar die mast vandaan kwam, weet ik niet. Wat dat betreft ga ik mee met de gedachtengang van Piet.
Die kleurenfoto evenwel een unieke plaat!!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie