Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

De Zeeuwen van 1933/1934

<< < (7/33) > >>

natureboy:
Over de foto van de Schellingerland: het schipvaart hier nog zonder de later toegevoegde salon op het bovendek, maar wanneer is die geconstrueerd?

Pieter

Wim Vink:
Scherpe conclusie Pieter! Was mij nog niet opgevallen.
SSS geeft (bijna) overal antwoord op. Op blz 321 vind ik dat het schip op 13-4-1950 naar Zwartsluis ging voor de bouw van een promenadedek. Houdt in dat de foto van voor die tijd is. Nu het havenlicht nog uitzoeken. Komen we ook wel achter.

Wim Vink:
Gevonden op www.volkskrantblog.nl



De Noordnederland.

willem boot:
Pieter,

Zowel bij de 'Schellingersland'(1) als de 'Noordnederland'(1) is gerommeld met de masten. Bij PSD stond de voormast voor de stuurhut op het promenade-/brugdek en dat is in elk geval bij de NN al direct in '33 veranderd. Bij de Sll in '34 nog niet. Wanneer welke wijzigingen zijn aangebracht weet ik niet precies, maar inderdaad, de mast op het voordek kon prima in de weg staan.

Wim Vink:
Die foto (uit 1958) ken ik al enige jaren uit de collectie van Tjebbe Cupido. Die had destijds de negatieven te leen van een kennis. Die negatieven heb ik toen afgedrukt, zowel voor hem als voor mijzelf.
Bijgaand mijn betere kopie van de afdruk. Hij staat ook op de hoofdsite schepenvandoeksen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie