Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

De Zeeuwen van 1933/1934

<< < (5/33) > >>

chev4:

Ik vind het een vreemd verhaal,ik zie in de genoemde bronnen geen direkte link naar mijn grootvader.Misschien is de foto ooit als prentbriefkaart uitgebracht.Het kan ook zijn dat het negatief of een afdruk in het archief van de Leeuwarder Courant ligt.De foto uit het boekje is in ieder geval niet uit mijn fotoalbum overgenomen.

  Wie het weet mag het zeggen....

gr Johan

Humtidumty:
De drukte bij de schepen is behoorlijk zie ik.
Heeft dat toen al te maken gehad met tourisme of was het een enorme happening dat het hele eiland uit liep voor de veren?

Wim Vink:
Bijgaande foto komt eveneens uit de collectie van Tjebbe Cupido. Gelet op de mode van de dames en heren op de wal moet de foto voor WO-II genomen zijn, dus tussen 1933 en 1940.
De foto zelf laat de vertrekkende Noordnederland in de haven van West-Terschelling zien.

Ook bij deze foto de vraag: wie weet wie de originele fotograaf was?

Germen:



             
             Op de achterkant van deze Kleuren Foto`s staat dat dit S.s Schellingerland is.
             Mocht dat anders zijn dan hoor ik dat wel.
             

             Groetjes Germen

willem boot:

--- Citaat van: Wim Vink op 20 juli 2006, 21:48:04 ---Een bekende ansichtkaart, zit ook in mijn eigen verzameling. Gelet op een aantal details moet die tussen 1947 en 1951 zijn genomen. De Noordnederland is net aangekomen. Het schip achter de Cupido-bussen lijkt mij de Texel, maar ik ben nog niet overtuigd. Wie weet het beter?

--- Einde van citaat ---

Yep, de Texel.

Willem

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie