Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

De Zeeuwen van 1933/1934

<< < (4/33) > >>

chev4:

careljan:

--- Citaat van: chev4 op 17 juni 2007, 20:43:33 ---bij deze nog een paar foto's



gr Johan
--- Einde van citaat ---
Hoi Johan,
Weet je dat deze foto ook in het boekje 'Passagieren op de Wadden, De veerdiensten van Terschelling  en Vlieland op Harlingen' staat (blz. 48)?
Careljan

chev4:
Nee,dat wist ik niet, ik ken dat boekje ook niet.Ik vind dat wel een leuke bijkomstigheid,het is namelijk zo dat de maker van deze foto's,mijn grootvader Jehannes Doedes de Jong professioneel fotograaf was voor o.a. de Leeuwarder Courant.Ik denk dat hij toendertijd fotomateriaal beschikbaar heeft gesteld voor het bewuste boekje,misschien wordt zijn naam nog ergens genoemd?

 Gr Johan

careljan:
Johan,
Jouw grootvader staat, lijkt me, niet als bron vermeld. In het voorwoord van het bewuste boekje staat:

In deze uitgave zijn, naast prentbriefkaarten uit het begin van deze eeuw en personenfoto's van familie of kennissen van vroegere bemanningsleden, foto's opgenomen uit het archief van rederij Doeksen, van D. Kuiter (Texelse Courant), Henry Drost, Cees Torenbeek, Harry Drost, J.H. de Feyter en van de schrijver zelf.

Het boekje, geschreven door F. Drost, verscheen begin jaren tachtig  van de vorige eeuw (er staat geen jaartal in). Er is meen ik ook nog een tweede druk verschenen, maar dan verzameld in een boekje ; 'Dichtbij maar toch ver weg" uitgebreid met verhalen van ook de andere waddenveren. Ik weet niet of daar de bewuste foto ook in staat.

Careljan


Jon:
Dat laatste boekje heb ik ook
Inderdaad, bovenaan bladzijde 63.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie