Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

De Zeeuwen van 1933/1934

<< < (3/33) > >>

Wim Vink:
Uit foto uit 1950 van de Noordnederland, die juist aanlegt in de haven van WTs.



foto: Cor Swart

Wim Vink:
Een detailfoto van de Noordnederland. Welk jaar precies, weet ik niet, maar misschien dat iemand dat kan afleiden aan het uniform van de militair. De man met witte pet is autobusondernemer Aike Cupido. Gelet op zijn geschatte leeftijd moet de foto nog voor de 2e WO genomen zijn. De foto is afkomstig uit de collectie van Tjebbe Cupido.

Wim Vink:
Een bekende ansichtkaart, zit ook in mijn eigen verzameling. Gelet op een aantal details moet die tussen 1947 en 1951 zijn genomen. De Noordnederland is net aangekomen. Het schip achter de Cupido-bussen lijkt mij de Texel, maar ik ben nog niet overtuigd. Wie weet het beter?

willem boot:

--- Citaat van: Wim Vink op  9 juli 2006, 21:40:14 ---Ook uit de collectie van Tjebbe Cupido: In de 30-er jaren was de Marsdiep van de TESO op bezoek op Terschelling. Daarvoor ligt de Noordnederland. Maar welek sleper ligt ervoor? Heeft iets weg van de Borndiep. Dan zou de foto in 1939 of begin 1940 genomen moeten zijn, want daarna werd deze sleper in beslag genomen door de Duitsers. De Cycloop behoort ook tot de moeglijkheden, maar van dat schip zijn weinig foto's bekend.
De schoorsteen is te rond om te herkennen als die van de Stortemelk.
Wie het weet, mag het zeggen.
NB. de man op de voorgrond is busondernemer Aike Cupido.

--- Einde van citaat ---

Je hebt niet aan de Noordsvaarder gedacht, dat is'm namelijk. Ik vind in de verslagen van TESO geen verwijzing, kan dus zowel voor als na 1940 zijn.

chev4:
bij deze nog een paar foto's



gr Johan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie